Ranking 50 Największych Banków w Polsce 2010: Outsourcing IT – Poza nawiasem banku

BANK 2010/06

Trudne czasy to dobry czas na outsourcing. Oddanie na zewnątrz części procesów realizowanych dotąd w banku, pozwala na takie przeorganizowanie jego zasobów ludzkich i materialnych, by jak największa ich część mogła być użyta w core businessie, a więc służyła wzmocnieniu pozycji rynkowej.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Wiesław Waliszewski

Dobry zespół informatyków i nowoczesne systemy IT to podstawa sprawnego działania każdej instytucji, a zwłaszcza banku. Ale to też spore koszty; droga jest praca wysoko kwalifikowanych specjalistów, szkolenia, sprzęt, aplikacje, zapewnienie bezpieczeństwa systemów i danych. A jeśli nie jest się potentatem informatycznym, to i tak – mimo dużych wydatków – trudno nadążyć za szybkim rozwojem tej dziedziny techniki. Wyspecjalizowana firma outsourcingowa ma tu wyraźną przewagę. Efekt skali daje jej większe możliwości inwestowania w rozwój technologiczny oraz szkolenie pracowników. Powinna więc oddany jej do realizacji proces wykonywać lepiej i efektywniej, czyli taniej niż komórka wewnętrzna klienta.

Outsourcing a zaciskanie pasa

<...>

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: