Ranking 50 największych banków w Polsce 2011: Wywiady i opinie – Halina Tarasewicz: Klient nie jest bez szans

BANK 2011/06

Złe traktowanie klienta nie opłaca się żadnemu, nawet najsilniejszemu graczowi na rynku. Na szczęście banki to doskonale rozumieją i większość reklamacji starają się rozpatrywać same. W kwestiach spornych klient może dochodzić swoich praw w powołanych do tego celu instytucjach.

Halina Tarasewicz

Spory klientów z bankami zazwyczaj nie dotyczą wielkich pieniędzy. Najczęściej są to źle naliczone prowizje, błędnie zinterpretowane pobranie opłaty, niewłaściwa obsługa kart kredytowych czy kredytu. Często jest to po prostu błąd pracownika banku, który łatwo wyjaśnić i skorygować. Dlatego pierwsze kroki w celu złożenia reklamacji należy skierować do banku.

Reklamacja w okienku

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Banki zdają sobie sprawę, że niewiedza pracownika czy błąd systemu może skutkować działaniem niekorzystnym dla klienta. Dlatego są przygotowane na taką sytuację. Nie znaczy to, że każdą skargę rozpatrzą pozytywnie. Niestety, nawyk podpisywania dokumentów bez ich wcześniejszego uważnego przeczytania, jest dość ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: