Ranking 50 największych banków w Polsce 2012: Jak cię widzą, tak cię piszą…

BANK 2012/06

Nowe, atrakcyjne formy komunikacji pojawiają się wraz z rozwojem nowoczesnych technologii. Ważną rolę w polityce komunikacyjnej odgrywają public relations i sponsoring. Reklama jest tylko jedną z form komunikacji banków detalicznych z klientami.

Agnieszka Kochaniec

Banki aktywnie prowadzą komunikację spersonalizowaną, korzystając z narzędzi marketingu bezpośredniego i ze sprzedaży osobistej. W 2011 r. wydatki instytucji sektora finansowego na reklamę wyniosły 1,84 mld zł brutto (według cen cennikowych, bez uwzględnienia rabatów) i były o 23 proc. wyższe niż rok wcześniej. W wartościach netto było to ok. 700 mln zł, co stanowiło 9 proc. inwestycji reklamowych ogółem na polskim rynku. Warty podkreślenia jest fakt, że wydatki netto sektora finansowego wzrosły w 2011 r. w stosunku do 2010 r. o 12 proc., podczas gdy polski rynek reklamowy ogółem wzrósł w tym okresie jedynie o 2,3 proc.

Głównymi reklamodawcami sektora finansowego są banki – ich wydatki na działalność reklamową ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: