Ranking Mastercard: te miasta odwiedzamy najchętniej, szukając rozrywki
Bez krawata
Wykorzystując wyniki prowadzonych przez blisko 10 lat badań trendów w turystyce międzynarodowej, Mastercard opublikował ranking Global Destination Cities Index: Play – międzynarodową listę miast, do których przyjeżdża najwięcej gości nie w interesach, lecz dla wypoczynku i rozrywki.

Wykorzystując wyniki prowadzonych przez blisko 10 lat badań trendów w turystyce międzynarodowej, Mastercard opublikował ranking Global Destination Cities Index: Play – międzynarodową listę miast, do których przyjeżdża najwięcej gości nie w interesach, lecz dla wypoczynku i rozrywki.
#Mastercard: #PuntaCana otwiera listę dziesięciu miast, w których ponad 90% przyjazdów gości zostających przynajmniej na jedną noc miało cele inne niż służbowe #turystyka @MastercardPL
Punta Cana otwiera listę dziesięciu miast, w których ponad 90% przyjazdów gości zostających przynajmniej na jedną noc miało cele inne niż służbowe, np. wypoczynek wakacyjny lub odwiedziny u krewnych. Na liście znalazło się też kilka mniej znanych miejsc, które przyciągają ekoturystów, miłośników historii, plażowiczów czy poszukiwaczy przygód.Poniżej przedstawiamy dziesięć miast – liderów zestawienia. Każde z nich ma swoją oryginalną kulturę, a jednocześnie oferuje wypoczynek i rozrywkę:- Punta Cana, Dominikana (99,9%)
- Cuzco, Peru (98%)
- Dżerba, Tunezja (97,7%)
- Riviera Maya, Meksyk (97,5%)
- Palma de Mallorca, Hiszpania (97,2%)
- Cancun, Meksyk (96,8%)
- Bali, Indonezja (96,7%)
- Panama, Panama (96,3%)
- Orlando, Stany Zjednoczone (94,1%)
- Phuket, Tajlandia (93%)
Informacje o rankingu
W rankingu Mastercard Global Destination Cities Index miasta są klasyfikowane na podstawie łącznej liczby nocujących gości z różnych krajów oraz transgranicznych wydatków ponoszonych przez tych gości w miejscach docelowych. Zawiera również prognozy wzrostu liczby gości i pasażerów. Ranking Global Destination Cities Index: Play dotyczy w szczególności miast, do których przyjeżdża najwięcej osób w celach innych niż służbowe, według wyników badań turystyki międzynarodowej (International Visitor Survey) krajowych organizacji turystycznych.Źródło: Informacja prasowa Mastercard