Raport Audyt i doradztwo w instytucji finansowej: Nie idźcie w tę stronę!

BANK 2016/07-08

Przy tworzeniu strategii działania czasem potrzeba osoby z zewnątrz, by dostrzegła nieefektywności albo potencjał do wykorzystania, których pracownicy nie dostrzegają.

Przy tworzeniu strategii działania czasem potrzeba osoby z zewnątrz, by dostrzegła nieefektywności albo potencjał do wykorzystania, których pracownicy nie dostrzegają.

Marcin Złoch

S trategia nie jest dana raz na zawsze, szybko się dezaktualizuje. Przy dzisiejszej dynamice rozwoju technologii długoterminowe planowanie nie powinno obejmować więcej niż trzy do pięciu lat. To kilkukrotnie krócej niż jeszcze kilkanaście lat temu. Organizacje muszą dbać o wyznaczanie wciąż nowych zadań i nowych celów. Co więcej, nie ma idealnej strategii, jak i nie ma jednego optymalnego i pasującego do każdej sytuacji rozwiązania

Kadra menedżerska w instytucjach finansowych musi podejmować decyzje i wdrażać działania, które w założeniu przyniosą sukces rynkowy, i to w wielu wymiarach. Doradztwo strategiczne ma wesprzeć ich kierownictwo i dać podstawy ułatwiające przewidywanie zmian otoczenia rynkowego w dłuższym okresie.

Zrozumieć rynek

Doradcy mają dziś ogromny wpływ na kształtowanie modelu biznesowego banków i całą branżę. Doradztwo strategiczne obejmuje praktycznie wszystkie kluczowe obszary w sektorze. Zajmują się nim najczęściej międzynarodowe firmy konsultingowe. Ich przewaga ma tkwić w doświadczeniu wyniesionym z prowadzenia wielu różnych projektów na wielu różnorodnych rynkach. Jednocześnie największe firmy mogą zapewnić klientom wysoki poziom merytoryczny zatrudnionych konsultantów. Na polskim rynku dominuje pogląd, że zarówno w przypadku aktualizacji, jak i tworzenia strategii od początku, warto skorzystać z zewnętrznego doradztwa strategicznego. Dlaczego? Spojrzenie z zewnątrz organizacji ma pozwalać lepiej zrozumieć nowe trendy oraz działania lokalnych i globalnych liderów bankowości. Umożliwia także skuteczniejsze zdefiniowanie celów strategicznych oraz wyznaczenie kierunków rozwoju w sposób dostosowany do specyfiki danej organizacji oraz dynamiki rynku.

– Usługi doradztwa strategicznego pomagają naszym klientom lepiej zrozumieć stojące przed nimi wyzwania i zagrożenia. Pozwalają również sięgać po innowacje technologiczne lub modele biznesowe otwierające nowe możliwości rozwoju. Wyznaczają też skuteczne sposoby konkurowania z różnymi podmiotami, w tym FinTechami. Dobre i skuteczne doradztwo poparte międzynarodowym doświadczeniem przekłada się na wymierne efekty w postaci skutecznie wdrożonej strategii i wzrostu wyników operacyjnych i finansowych. Doradztwo strategiczne ma więc realny wpływ na biznesy naszych klientów, jak i większych „ekosystemów” otwierających możliwości dostarczania ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: