Raport NBS: Obszary synergii

NBS 2016/03

Brak jest w pełni wiarygodnych źródeł na temat sprzedaży produktów ubezpieczeniowych w bankach spółdzielczych w Polsce. Przyjąć wobec tego należy, że jej wartość jest marginalna, a co za tym idzie - nie stanowi ważnego źródła przychodu banków.

Daniel Zdziński
Członek Zarządu Konsorcjum STBU Advance.
Prezes Zarządu STBU Direct Sp. z o.o.
Doradca Zarządu STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sp. z o.o.

Jest wiele przyczyn tego stanu rzeczy. Najważniejsza to niewielka ilość placówek poszczególnych banków spółdzielczych i ich rozproszenie. Skutkiem tego są ograniczone możliwości negocjacyjne z ubezpieczycielami, co w konsekwencji odbija się na niskiej jakości produktów, ich wysokiej cenie wynikającej z małego rozproszenia ryzyka ubezpieczeniowego i oczywiście niskiej marży handlowej uwzględnianej w produkcie.

Praktycznie jedna firma ubezpieczeniowa “na poważnie” zajęła się tym rynkiem, choć stwierdzenie “na poważnie” jest znacząco na wyrost. Raczej stała się monopolistą w dostarczaniu produktó...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: