Raport Specjalny ANALYTICS w Biznesie Bankowym: Cyfrowy łącznik

BANK 2016/02

Operatorzy telekomunikacyjni, dostawcy energii czy platformy e-commerce - lista podmiotów, z którymi banki podejmują długofalową, partnerską współpracę jest coraz szersza. Kreowanie wspólnej oferty bankowo-telekomunikacyjnej czy bankowo-energetycznej jest dla obu partnerów szansą nie tylko na poszerzenie asortymentu czy ograniczenie kosztów dystrybucji produktów. Niebagatelne znaczenie ma również wymiana informacji handlowej, zwłaszcza danych dotyczących klientów.

Jerzy Ochocki

– Dzięki współpracy bank może pozyskać dodatkowe dane o aktualnym lub potencjalnym kliencie, które są niedostępne w jego wewnętrznych systemach. Takie informacje są pomocne również przy ustalaniu profilu i budowie pełniejszego obrazu klienta – ocenia Tomasz Kaczyński, Business Development Manager w firmie Capgemini Polska. W podobnym duchu o kooperacji międzysektorowej wypowiada się Radosław Wojdowski, menedżer w Grupie Rynków Finansowych EY. – Szansą dla instytucji finansowych jest możliwość uzyskania pogłębionej wiedzy o klientach, potencjalnych klientach, ich preferencjach, zainteresowaniach, możliwość szybkiego reagowania na nastroje wokół banku, jak również wyciąganie wniosków na przyszłość na podstawie zachowania i opinii klientów – mówi. W ramach owej “pogłębionej wiedzy o kliencie” dla banku nieocenione znaczenie będą mieć dane obejmujące jego wiarygodność płatniczą u ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: