Raport Specjalny | BANCASSURANCE | Pandemia przyspieszyła zmiany w dystrybucji ubezpieczeń

BANK 2020/10

Z Agnieszką Gocałek, pełnomocnikiem zarządu ds. programów partnerstwa strategicznego w Grupie PZU, przewodniczącą Zespołu ds. Bancassurance i Sprzedaży Affinity PIU, rozmawiał Karol Jerzy Mórawski.

Agnieszka Gocałek
Fot. PZU

Z Agnieszką Gocałek, pełnomocnikiem zarządu ds. programów partnerstwa strategicznego w Grupie PZU, przewodniczącą Zespołu ds. Bancassurance i Sprzedaży Affinity PIU, rozmawiał Karol Jerzy Mórawski.

Jak pandemia koronawirusa wpłynęła na rynek bancassurance? Kiedy nowe uwarunkowania stanowią wyzwanie, a gdzie możemy dopatrywać się nowych szans?

– Pandemia, a raczej stan zagrożenia i niepewności przez nią wywołany, wpływa na zmianę wielu naszych zachowań. Mieliśmy okazję obserwować zmiany w naszych codziennych aktywnościach (więcej czasu spędzamy w domu niż na zewnątrz), czy też ostatnie wakacje chętniej spędzaliśmy w Polsce niż za granicą.

Nie inaczej jest też z branżą ubezpieczeniową. Obserwujemy zmianę zachowania naszych klientów również na rynku bancassurance. Po pierwsze, z punktu widzenia zmian strukturalnych pandemia wpłynęła na wzrost poziomu niepewności na całym globie. Jedną z naturalnych reakcji na rosnące poczucie zagrożenia jest zakup ubezpieczenia. W obszarze produktowym mamy dynamicznie rozwijający się obszar polis zdrowotnych, gdzie PZU należy do trzech czołowych graczy rynkowych, będąc równocześnie numerem jeden wśród firm ubezpieczeniowych. W ubezpieczeniach zdrowotnych, szczególnie w ostatnim czasie, zyskał na popularności kanał teleporad. Polacy zaczęli chętnie korzystać z konsultacji medycznych na odległość. Należy jednak pamiętać o ich ograniczeniach. Zdalne konsultacje nie są w stanie całkowicie zastąpić wizyt, ale mogą być ważnym uzupełnieniem systemu opieki zdrowotnej, wpływając na usprawnienie wielu procesów. Po drugie słowo”dystans” dotyczy nie tylko zalecanej odległości pomiędzy ludźmi, tak aby uniknąć zarażenia, ale również sposobu dystrybucji ubezpieczeń. Coraz częściej mówimy o zdalnym sposobie oferowania. Słowo „wielokanałowość” było odmieniane przez wszystkie możliwe przypadki. Jesteśmy beneficjentem tego, że pracując z bankami, które są zdecydowanie bardziej zaawansowane technologicznie niż większość firm ubezpieczeniowych, mogliśmy zaproponować naszym wspólnym klientom możliwość dostępu do produktów ubezpieczeniowych za pomocą kanałów zdalnych w stosunkowo krótkim czasie.

Czy słuszna jest teza, że po kilku latach dynamicznych zmian prawnych dla rynku ubezpieczeń mamy do czynienia z pewnym uspokojeniem, a jeśli tak, to na ile obecne przepisy ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: