Raport Specjalny Bezpieczeństwo: Gra w oko

BANK 2016/04

Potencjał możliwości biometrycznych był i jest bardzo wymierny. Żeby jednak skutecznie je wykorzystać, należy właściwie je ukształtować i osadzić w realiach życia codziennego.

Marcin Złoch

Typowy konsument może przechowywać numery kart kredytowych w pięciu lub więcej miejscach. Oprócz tego konsumenci pozwalają na przechowywanie numerów kart kredytowych tysiącom sprzedających różnorakie dobra. Tak przynajmniej twierdzi MasterCard i nie ma powodu, by nie wierzyć tej organizacji. Dlatego wielu dostawców technologii dąży do maksymalnego uproszczenia swoich produktów, a także do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa. W przypadku działań e-commerce, ale także w innych obszarach, takim złotym Graalem bezpieczeństwa ma stać się biometria. Czyli badająca metody automatycznego rozpoznawania ludzi na podstawie ich cech fizycznych i behawioralnych. Najważniejszą korzyścią z jej wykorzystywania ma być wygoda – nie trzeba mieć ani kart płatniczych, ani nawet telefonu, aby skorzystać z biometrii. No i nie trzeba podawać i pamiętać PIN-u. Bo to ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: