Raport specjalny: Co słychać w branży?

BANK 2014/05

Mijające wkrótce pierwsze półrocze 2014 r. to w branży usług pomocowych czas wytężonej pracy. Z jednej strony okres podsumowań minionego roku. Z drugiej, nowe i innowacyjne produkty oraz praca nad zmieniającą się, szczególnie w aspekcie prawnym, rzeczywistością.

Mijające wkrótce pierwsze półrocze 2014 r. to w branży usług pomocowych czas wytężonej pracy. Z jednej strony okres podsumowań minionego roku. Z drugiej, nowe i innowacyjne produkty oraz praca nad zmieniającą się, szczególnie w aspekcie prawnym, rzeczywistością.

Piotr Ruszowski, Dyrektor Pionu Sprzedaży i Marketingu, Mondial Assistance

 

W krótkim artykule ciężko zawrzeć wszystkie kwestie, nad którymi jako branża pracujemy. Mam nadzieję, że materiał okaże się inspirujący. Zachęcam do lektury i dyskusji.

Do kogo należy assistance?

Przeprowadzone na zlecenie Mondial Assistance przez Nielsen Polska kolejne już badanie „Rynek usług assistance widziany oczami klientów 2014” pokazuje, że ubezpieczyciele zawłaszczają kategorię „assistance”. Banki, zapewne ze względu na czyhającą za rogiem Rekomendację U, zdecydowały się nie przypominać klientom o posiadanych pakietach pomocowych – wszystko po to, aby nie obiecywać czegoś, co za chwilę będą musiały zabrać. Wygląda jednak na to, że nie taki diabeł straszny, jak go malują i jeśli tylko banki zdecydują się na posiadanie pakietów pomocowych w swojej ofercie, będą mogły utrzymać je nawet po wprowadzeniu rekomendacji.

A warto! 68 proc. klientów bankowych uznaje bowiem, że produkt podstawowy, np. rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy, do którego dołączono dodatkową usługę w postaci assistance staje się atrakcyjniejszy. Z perspektywy klientów – assistance jest produktem lojalizującym, co więcej, na przestrzeni lat wzrasta zainteresowanie pakietami assistance dołączanymi do rachunków bankowych. Tymczasem zamiast banków na komunikację usług pomocowych postawili ubezpieczyciele. Zrobiło to m.in. PZU w zimowej kampanii z reniferem zastępczym czy Gothaer, który sięgnął nie tylko po assistance samochodowe, ale również domowe, a także Liberty Direct z przekąsem pokazujący „Złośliwość Losu”. Skądinąd, kampanie te w bardzo dobry sposób komunikują usługi pomocowe, pokazując, jak bardzo przydatne są one w sytuacjach kryzysowych.

Assistance jest dla…

Inną ciekawostką tegorocznego badania jest zdecydowana przewaga mężczyzn jako grupy, która docenia usługi assistance. ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: