Raport specjalny Horyzonty Bankowości 2016: 35% więcej interwencji assistance na rzecz klientów banków

BANK 2016/03

W minionym roku rekordowa liczba osób skorzystała z usług assistance. Jak wynika z piątej edycji badania Rynek usług assistance widziany oczami klientów, zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie Mondial Assistance, było to aż 2,5 mln konsumentów. To zasługa banków i ubezpieczycieli, najczęściej dodających te usługi do swoich produktów. W przypadku klientów bankowych ilość interwencji assistance wzrosła o ponad 1/3 w stosunku do 2014 r.

W minionym roku rekordowa liczba osób skorzystała z usług assistance. Jak wynika z piątej edycji badania Rynek usług assistance widziany oczami klientów, zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie Mondial Assistance, było to aż 2,5 mln konsumentów. To zasługa banków i ubezpieczycieli, najczęściej dodających te usługi do swoich produktów. W przypadku klientów bankowych ilość interwencji assistance wzrosła o ponad 1/3 w stosunku do 2014 r.

Tomasz Frączek
prezes zarządu Mondial Assistance

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Ipsos Polska dla Mondial Assistance, w 2015 r. 94 proc. dorosłych Polaków (ponad 18 mln osób) posiadało produkty ubezpieczeniowe lub bankowe. Z roku na rok wzrasta popularność usług assistance. W latach poprzednich liczba osób korzystających z tych świadczeń rosła w miarę stabilnie, ale rok 2015 przyniósł dynamiczną zmianę (o 750 tys. osób) i rekordowy wynik 2,5 mln użytkowników. Spotęgowanie popytu na świadczenia asystenckie potwierdził także zaobserwowany w poprzednich edycjach badania trend, że klienci zaczynają w coraz większym stopniu dostrzegać różnorodność tych usług.

Po raz pierwszy, jako główne skojarzenie z assistance, badani wskazali szeroko pojęte usługi pomocowe i ratunkowe (34 proc., wzrost o 8 pkt. proc. r./r.), a nie wyłącznie wsparcie samochodowe (33 proc., spadek o 4 pkt. proc. r./r.). Z kolei w świadomości 31 proc. osób funkcjonują one jako rodzaj ubezpieczenia. Inne wymieniane skojarzenia to usługi turystyczne, usługi medyczne, ochrona, zabezpieczenie, usługi bezgotówkowe, usługi concierge. Wskazane ASSISTANCEprzez konsumentów postrzeganie usług assistance ma również swoje odzwierciedlenie w ocenie przydatności poszczególnych rodzajów pomocy. Jako najbardziej wartościowe wskazane zostało ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: