Raport specjalny Horyzonty Bankowości 2016: Idzie nowe

BANK 2016/03

Największe firmy technologiczne mogą zmienić polski rynek płatności mobilnych. Mogą, jeśli zaczną świadczyć usługi.

Największe firmy technologiczne mogą zmienić polski rynek płatności mobilnych. Mogą, jeśli zaczną świadczyć usługi.

Adam Żółw

Płatności mobilne rozwijają się doskonale. Smartfon stał się przedmiotem codziennego użytku, z którym wielu z nas nie rozstaje się od przebudzenia do zaśnięcia. Telefon coraz częściej jest wykorzystywany jako medium płatności. Nic dziwnego. Jest to rozwiązanie wygodne i zapewne dlatego zyskuje coraz szersze grono użytkowników. Niemałą rolę w popularyzacji płatności mobilnych odgrywa samo zjawisko mobilności. Cisco prognozuje ośmiokrotny wzrost globalnego ruchu w sieciach mobilnych w ciągu najbliższych pięciu lat. Co ciekawe, do 2020 r. więcej ludzi będzie miało telefon komórkowy niż elektryczność czy bieżącą wodę. W roku 2018, po raz pierwszy w historii, udział połączeń 4G w ogólnej liczbie połączeń mobilnych będzie większy niż udział połączeń 2G. W 2020 r. 4G będzie stanowić 70 proc. całego ruchu w sieciach mobilnych, a połączenia te będą generować miesięcznie sześć razy więcej ruchu niż pozostałe. To doskonałe podłoże do rozwoju usług opartych na mobilności.

Rosnącą rolę mobilności dostrzegają przede wszystkim producenci urządzeń, którzy od pewnego czasu próbują uszczknąć kawałek tortu płatności mobilnych. Apple, Samsung i Google przedstawiają swoje usługi mające konkurować z systemami Visy, MasterCarda lub krajowym BLIKIEM. Jak na razie na polskim rynku ze strony firm technologicznych mamy do czynienia głównie z zapowiedziami i planami, jednak wydaje się, że w najbliższym czasie te z nich, ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: