Raport specjalny Horyzonty Bankowości 2016: Idzie nowe

BANK 2016/03

Największe firmy technologiczne mogą zmienić polski rynek płatności mobilnych. Mogą, jeśli zaczną świadczyć usługi.

Adam Żółw

Płatności mobilne rozwijają się doskonale. Smartfon stał się przedmiotem codziennego użytku, z którym wielu z nas nie rozstaje się od przebudzenia do zaśnięcia. Telefon coraz częściej jest wykorzystywany jako medium płatności. Nic dziwnego. Jest to rozwiązanie wygodne i zapewne dlatego zyskuje coraz szersze grono użytkowników. Niemałą rolę w popularyzacji płatności mobilnych odgrywa samo zjawisko mobilności. Cisco prognozuje ośmiokrotny wzrost globalnego ruchu w sieciach mobilnych w ciągu najbliższych pięciu lat. Co ciekawe, do 2020 r. więcej ludzi będzie miało telefon komórkowy niż elektryczność czy bieżącą wodę. W roku 2018, po raz pierwszy w historii, udział połączeń 4G w ogólnej liczbie połączeń mobilnych będzie większy niż udział połączeń 2G. W 2020 r. 4G bę...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI