Raport specjalny Horyzonty Bankowości 2016: Przyszłość BLIKA

BANK 2016/03

Czy polski system płatności rozwija się zgodnie z oczekiwaniami jego twórców i uczestników? Wszak ma on ambicje stania się standardem ogólnokrajowym.

Marcin Podleśny

Polski system płatności mobilnych BLIK działa już ponad rok. Oficjalnie uruchomiony został w lutym 2015 r., choć jego początki sięgają głębiej. W lipcu 2013 r. sześć największych banków w Polsce zawarło porozumienie o wprowadzeniu wspólnego systemu płatności mobilnych. Były to: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, mBank, ING Bank Śląski oraz PKO BP. Rozwiązanie oparto na aplikacji IKO uruchomionej w marcu 2013 r. przez największy polski bank. Każdy z uczestników porozumienia dostosował rozwiązanie do swoich potrzeb i specyfiki swojej działalności. W celu koordynacji projektu powołano spółkę o doskonale wybranej nazwie – Polski Standard Płatności.

Kroki milowe

Po ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI