Raport specjalny Horyzonty Bankowości 2016: Zapłacę nosidłem

BANK 2016/03

Internet rzeczy może być bardzo ważny dla rozwoju płatności. Po trosze dlatego, że klienci chcą coraz nowocześniejszych i wygodniejszych metod korzystania z bankowości.

Konrad Polaczek

Chcemy nowych sposobów płatności. Takie wnioski przynoszą badania rynkowe. W Polsce wyjątkowo szybko i z sukcesem przyjmują się nowinki technologiczne: biometria, płatności zbliżeniowe, HCE. A to oznacza, że klienci oczekują coraz to nowszych sposobów bankowania. Przekonuje o tym raport przeprowadzony przez MasterCard we współpracy z firmą PRIME Research. Badanie polegało na obserwacji konwersacji na temat zakupów i handlu, prowadzonych przez konsumentów w internetowych kanałach społecznościowych. Okazało się, że w miarę wzrostu ich zapotrzebowania na prostsze i bardziej innowacyjne metody płatności, wzrasta też presja wywierana na sprzedawców, by wprowadzali nowe technologie. Ich pojawienie się spotykało się z najprzychylniejszymi komentarzami jeśli chodzi o wygodę (77 proc). Użytkownicy kanałów społecznościowych podkreślali w szczególności, iż chcieliby ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI