Raport Specjalny. Horyzonty Bankowości 2020. Technologie: Kurs na wyłączność

BANK 2020/03

Jesteśmy społeczeństwem otwartym na nowoczesne technologie finansowe, czego wyraźnym przejawem jest rosnąca popularność mobilnych płatności na polskim rynku. Coraz większa grupa klientów banków decyduje się na rozwiązanie mobile only, czyli wykorzystanie smartfonu jako jedynego narzędzia do komunikacji z dostawcą usług finansowych.

Fot. Alex Ruhl/stock.adobe.com

Jesteśmy społeczeństwem otwartym na nowoczesne technologie finansowe, czego wyraźnym przejawem jest rosnąca popularność mobilnych płatności na polskim rynku. Coraz większa grupa klientów banków decyduje się na rozwiązanie mobile only, czyli wykorzystanie smartfonu jako jedynego narzędzia do komunikacji z dostawcą usług finansowych.

Kolejna edycja raportu „Polska bankowość w liczbach”, przygotowana przez portale PRNews.pl oraz Bankier.pl obejmuje dane za II kw. 2019 r. Analizy jednoznacznie wykazały, że bankowość mobilna przeżywa gwałtowny rozwój. Na koniec czerwca ub.r. z tego kanału korzystało 12,2 mln osób, co najmniej raz w miesiącu logując się do bankowych systemów. Sam PKO Bank Polski mógł pochwalić się w II kw. 2019 r. 3 mln użytkowników m-bankowości. Analizy przeprowadzone trzy miesiące później ujawniły, że ponad połowa użytkowników bankowych aplikacji mobilnych to klienci mobile only, którym tradycyjny komputer przestał być potrzebny do korzystania z konta czy zakupu i obsługi innych usług finansowych. Najwięcej tego typu użytkowników ma PKO Bank Polski – już 1,5 mln klientów korzysta tylko z aplikacji IKO. ING Bank Śląski może pochwalić się grupą 991 tys. klientów stricte mobilnych, a Bank Millennium 726 tys. Wszystkie spośród ankietowanych instytucji finansowych na koniec III kw. 2019 r. miały 5,3 mln klientów mobile only, o 2 mln więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Jak wynika z raportu PRNews.pl, z bankowości mobilnej na koniec III kw. 2019 r. korzystało już 13 mln osób. 10 mln używało w tym celu aplikacji mobilnej na telefonie komórkowym.

Mobile only to nie tylko korzyści

Skąd taka duża popularność bankowości mobilnej? Główną przewagą smartfonu nad laptopem jest wygoda, intuicyjność i dostępność. Bank w telefonie jest zawsze pod ręką, dostępny 24 godziny na dobę. Aplikacje mobilne mają wszystkie funkcjonalności bankowości internetowej. Za ich pośrednictwem sprawdzimy saldo konta, zlecimy przelew, zaciągniemy kredyt, założymy lokatę i spłacimy kartę kredytową. Większość aplikacji pozwala korzystać z globalnych schematów płatności ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: