Raport Specjalny. Obrót gotówkowy: Obawy i nadzieje

BANK 2017/09

Z zarządem POFOG, który reprezentują Wojciech Wesoły oraz Krzysztof Kołodziejczyk, rozmawiał Jan Maciążek.

Jakie wyzwania stoją dziś przed konwojowaniem pieniędzy?

WW: Najważniejszym wyzwaniem operacyjnym, jakie stoi przed rynkiem dostawców usług CiT jest dostosowanie do zmieniającej się charakterystyki świadczonej usługi. Do niedawna była ona bardziej przewidywalna i tym samym łatwiejsza do zarządzania. Od dłuższego czasu obserwujemy na rynku trend zastępowania placówek stacjonarnych i oddziałów banku mobilnymi, samoobsługowymi urządzeniami kasjerskimi, takimi jak bankomaty czy zyskujące coraz większą popularność wpłatomaty i recyklery. Realizacja usługi staje się przez to mniej przewidywalna. Od dostawców usług CiT oczekuje się krótszego czasu reakcji na ewentualne zdarzenia awaryjne. Ciągła optymalizacja procesów po stronie zleceniodawców, głównie nakierowana na ograniczenie liczby transportów, oznacza konieczność utrzymywania w gotowości znaczących zasobów operacyjnych ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI