Raport specjalny. Obsługa gotówki: Poczta Polska a rynek obrotu gotówki w kontekście zmian regulacyjnych

BANK 2018/09

Otaczająca nas rzeczywistość podlega ciągłym zmianom. Stwierdzenie Heraklita z Efezu, że „jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana”, nic nie straciło ze swej aktualności. Przeciwnie, niezwykle pasuje do czasów, w których żyjemy. Także obrót gotówkowy w ostatnim czasie podlega nieustającym zmianom.

 

Poczta Polska S.A. jest jedną z największych firm w Polsce. W ramach działalności podstawowej realizuje m.in. usługi z zakresu obsługi gotówkowej, ochrony oraz zabezpieczenia technicznego. Pion Poczta Polska Ochrona (PPO) jest dedykowaną do świadczenia wspomnianych usług jednostką w strukturach Poczty ­Polskiej S.A.

Poczta Polska Ochrona, działając jako firma CIT, w zakresie obrotu gotówkowego realizuje usługi na rzecz podmiotów zewnętrznych, zarówno biznesowych, jak i instytucjonalnych, takich jak np.: instytucje państwowe, spółki skarbu państwa, instytucje samorządowe, banki ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: