Raport specjalny: Po owocach ich poznacie…

BANK 2015/07-08

Które obszary działalności banku wymagają największej, najbardziej zaawansowanej pomocy zewnętrznych konsultantów?

Raport Specjalny

Które obszary działalności banku wymagają największej, najbardziej zaawansowanej pomocy zewnętrznych konsultantów?

Konrad Polaczek

Rolą zewnętrznych konsultantów jest z reguły wsparcie przedsiębiorstwa w zakresie planowanych, tworzonych i rozwijanych wewnątrz firmy rozwiązań. Pomoc ta może sprowadzać się do oceny przyszłego produktu na tle standardów stosowanych w branży. Konsultanci dzielą się też opinią, czy planowane rozwiązania będą skuteczne i czy przyniosą pozytywne efekty dla przedsiębiorstwa. Ich rady mogą być bardzo pożyteczne, ale nie są niezbędne.

– Nie można uogólniać, że dźwignią innowacyjności czy generalnie rozwoju, są zewnętrzni konsultanci. Poszukiwałbym raczej sukcesu w umiejętnym łączeniu kompetencji własnych zespołów ze ściśle określonym, komplementarnym wsparciem przez zewnętrznych doradców. Każda ze stron musi rozumieć na jakim etapie procesu rozwojowego ma pozycję lidera, a kiedy korzystniejsze jest poszukiwanie rozwiązania na drodze starć i wymiany argumentów – twierdzi Artur Żebrowski, dyrektor Biura Usług Informatycznych PKO Banku Polskiego.

Pęd do innowacji

Według Artura Różyckiego, dyrektora Departamentu IT HFT Brokers Dom Maklerski, brak wsparcia zewnętrznych konsultantów nie zatrzymałby rozwoju instytucji finansowych, jednak znacząco by ten proces spowolnił. Ogromna część pomysłów na rozwój biznesu wywodzi się z wewnątrz organizacji.

– W naszej organizacji, która może pochwalić się unikalnym na rynku rozwiązaniem Robotero, umożliwiającym handel na danych makroekonomicznych, autorami koncepcji rozwiązania są właściciele, pracownicy i klienci. Departament IT oraz zewnętrzni konsultanci stanowią jedynie wsparcie dla biznesu, poparte doświadczeniem zdobytym na rynkach finansowych. Rolą zewnętrznych konsultantów jest wię...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: