Raport Specjalny | Polska Bezgotówkowa | Epidemia to wyzwanie dla tradycyjnego biznesu – kampania społeczno-edukacyjna #DziałamyNieZnikamy

BANK 2020/07

Epidemia koronawirusa SARS-CoV-2 zatrzymała, spowolniła lub w różnym stopniu ograniczyła działalność wielu przedsiębiorców. Dotyczy to przede wszystkim tych branż, w których najczęściej dochodzi do kontaktu fizycznego z klientem bądź kontrahentem, kontakt ów bowiem w największym stopniu sprzyja rozprzestrzenianiu się zarazków. Wiele z tych sektorów, poczynając od gastronomii, a kończąc na usługach fryzjerskich, salonach piękności czy stacjonarnym handlu detalicznym, to naturalni adresaci działań Fundacji Polska Bezgotówkowa i zarazem beneficjenci realizowanego przez nią programu.

Wyzwanie to zacząć działać w nowych realiach i nowym sposobem

Ostatnie kilka miesięcy stanowiło dla wielu przedsiębiorstw szczególne wyzwanie. W dość krótkim czasie, przy niesprzyjających uwarunkowaniach zarówno sanitarnych, jak i gospodarczych musieli oni – i to szybko – znaleźć sposób na utrzymanie choć minimalnego poziomu prowadzonej działalności. W związku z kryzysową sytuacją Fundacja Polska Bezgotówkowa uruchomiła nową inicjatywę – #DziałamyNieZnikamy. Jest to projekt dedykowany przedsiębiorcom, którzy wskutek pandemii zmuszeni byli zawiesić sprzedaż towarów i świadczenie usług w formie tradycyjnej.

Istotnym elementem kampanii #DziałamyNieZnikamy jest specjalnie przygotowana platforma społeczno-edukacyjna, na której są zamieszczane materiały dedykowane właścicielom małych i średnich firm. Treści te mogą posłużyć jako cenne wsparcie w procesie modernizacji własnego biznesu i adaptowania go do nowych okoliczności – zwłaszcza gdy chodzi o nowe formy dotarcia do klientów i uruchomienie sprzedaży online.

Przedsiębiorcy mogą znaleźć tam informacje i fachowe porady, jak rozpocząć funkcjonowanie w świecie cyfrowym, w jaki sposób korzystać z nowoczesnych narzędzi analitycznych i reklamowych oraz czego potrzeba, by założyć nowoczesny sklep internetowy. Dodatkowo istnieje możliwość uczestnictwa w webinariach o tematyce związanej m.in. z e-commerce, prowadzeniem nowoczesnego biznesu czy też marketingu internetowego, a prowadzący te wydarzenia eksperci i praktycy chętnie udzielą słuchaczom stosownych porad i rekomendacji. Swoistym kompendium wiedzy na temat transformacji small biznesu w dobie pandemii jest e-book zatytułowany „100 porad dla przedsiębiorców”. Publikacja obejmuje dziewięć kluczowych obszarów tematycznych, wśród nich między innymi marketing internetowy, finanse i optymalizację kanałów sprzedaży.

Aby dotrzeć z tymi treściami do jak najszerszej grupy odbiorców, platforma #DziałamyNieZnikamy jest aktywnie promowana w internecie z wykorzystaniem banerów reklamowych, mediów społecznościowych oraz na portalach branżowych. Chcąc zwiększyć wolumen specjalistycznych treści i fachowych porad, Fundacja podjęła także współpracę z innymi podmiotami zajmującymi się podobną tematyką, a pierwszym partnerem akcji została Agencja Rozwoju Przemysłu. Platforma będzie sukcesywnie wzbogacana o specjalne oferty dla przedsiębiorców uczestniczących w Programie Polska Bezgotówkowa.

Wakacje bezgotówkowe

W tym roku sezon turystyczny będzie wyjątkowy, rzecz jasna w negatywnym rozumieniu tego słowa. Większość Polaków wybierze się na wakacje w kraju, niektórzy w ogóle nie opuszczą domu lub ograniczą się do krótkich wyjazdów. Chcemy przypominać przedsiębiorcom, że jest to paradoksalnie dobry moment na to, aby zbudować przywiązanie i lojalność nowych klientów, by umożliwić im zdobycie pozytywnych doświadczeń z wakacji w Polsce. Dlatego warto choćby w tym momencie pomyśleć o zapewnieniu możliwości zapłaty w formie bezgotówkowej, zapewniając konsumentom już nie tylko możliwość wyboru preferowanego modelu płatności, lecz także, a może przede wszystkim, zwiększając poziom ochrony przed wirusem.

Chcemy pomagać

Anna Spychalska-Grzeszek dyrektor ds. marketingu i komunikacji Fundacji Polska Bezgotówkowa

Dlaczego Fundacja zdecydowała się na prowadzenie kampanii #DziałamyNieZnikamy?
– Gdy startowaliśmy z kampanią na początku maja, większość przedsiębiorców była zmuszona do wstrzymania lub ograniczenia swojej działalności na bliżej nieokreślony czas. Ta sytuacja, pełna niepewności i braku bliskiej perspektywy powrotu do normalności, stworzyła okazję do otwarcia się na nowe rozwiązania, na modernizację firmy. Stąd też ta kampania – bo chcieliśmy pomóc przedsiębiorcom dostosować się do nowych okoliczności.

Jakie inne działania dla swoich przedsiębiorców realizowali państwo w Fundacji?
– Chcemy nadal wspierać przedsiębiorców poprzez działania edukacyjne, ale także pomagać im przygotować się na powrót klientów. Dlatego przygotowaliśmy, wraz z ekspertami zewnętrznymi, cykl webinariów oraz e-book zawierający 100 porad dla małych, średnich i mikroprzedsiębiorców – tak, aby wprowadzić ich biznes na nowe tory.

Udostępnij artykuł: