Raport specjalny – „Ranking największych banków w Polsce”: Digitalizacyjny skok na kasę

BANK 2018/06

W przyjętym w styczniu planie strategii na 2018 r. Grupa PZU założyła pozyskanie w bieżącym roku miliarda złotych składki ubezpieczeniowej ze współpracy z bankami i miliona nowych klientów dla banków.

W przyjętym w styczniu planie strategii na 2018 r. Grupa PZU założyła pozyskanie w bieżącym roku miliarda złotych składki ubezpieczeniowej ze współpracy z bankami i miliona nowych klientów dla banków.

Marcin Grabowski
Chief of Product
Sollers Consulting

Customer Experience – i co dalej?

Nie powinno nas to zaskakiwać – dla banków ubezpieczenia to coraz istotniejszy kanał przychodów. Większość instytucji finansowych zaczyna też coraz częściej podejmować konkretne kroki w kierunku poprawy rozwiązań z obszaru Customer Experience – celem jest zapewnienie spójnego procesu w różnych kanałach oraz stworzenie bezproblemowej ścieżki klienta. Rola narzędzi IT w tej transformacji jest bezdyskusyjna – to od nich w największym stopniu zależy efekt końcowy. Co ciekawe jednak, ten często wieloletni już proces w wielu przypadkach doprowadził do powstania niesterowalnej, przerośniętej architektury. Bez przekrojowego spojrzenia na portfolio narzędzi nie da się jej efektywnie wykorzystać do – np. – kontekstowej analityki danych konsumenckich. Jak na ironię, oprogramowanie, które w założeniach miało umożliwić rozwój, w wielu przypadkach okazuje się dziś, ze względu na ogromne koszty i niezwykle długi czas wdrażania modyfikacji, zasadniczą przeszkodą na drodze do implementacji koniecznych usprawnień.

Na rynku bancassurance zauważalny jest trend spadku udziału produktów powiązanych z produktami bankowymi, przy jednoczesnym wzroście sprzedaży polis niepowiązanych. Powinno to być ważnym sygnałem dla branży, by na nowo zdefiniować potrzeby, a następnie przejść do implementacji rozwiązań, które rzeczywiście pozwolą wykorzystać pełny potencjał rynku w obszarze Customer Experience.

<...>

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: