Raport specjalny – „Ranking największych banków w Polsce”: Innowacyjność nie ma ceny

BANK 2018/06

W tegorocznym „Rankingu największych banków w Polsce Miesięcznika Finansowego BANK” postanowiliśmy wprowadzić nową kategorię „Banki innowacyjne”. Zwyciężył w niej Alior Bank S.A. Zdecydowała o tym jego innowacyjność produktowa oraz umiejętność narzucenia rynkowej gry instytucjom bankowym od lat obecnym nad Wisłą.

W tegorocznym „Rankingu największych banków w Polsce Miesięcznika Finansowego BANK” postanowiliśmy wprowadzić nową kategorię „Banki innowacyjne”. Zwyciężył w niej Alior Bank S.A. Zdecydowała o tym jego innowacyjność produktowa oraz umiejętność narzucenia rynkowej gry instytucjom bankowym od lat obecnym nad Wisłą.

Prof. dr hab. Jan K. Solarz,  Dr Marcin Daniecki
Fundacja Instytut Badań i Edukacji Planowania Finansowego

Nic dziwnego, że obecne władze, realizując swoją koncepcję „repolonizacji sektora bankowego”, postanowiły za pomocą PZU S.A. przejąć kontrolę nad tym konkretnym bankiem. Od lat bowiem ma on wizerunek instytucji finansowej bardzo nowatorskiej – tak jeśli chodzi o proponowane produkty, jak i nowy typu podejścia do swoich klientów i do rynku.

Mniejszy też dużo może

Na początku transformacji ustrojowej nowo wyodrębnione z Narodowego Banku Polskiego systemowo ważne banki miały po 3% udziału w rodzącym się rynku finansowym. Obecnie masa krytyczna, czyli poziom budżetu, który zapewnia instytucji ciągłość odzyskiwania kosztów z otoczenia handlowego, ulega istotnemu zmniejszeniu. Aby przetrwać na konkurencyjnym rynku bankowym, nie potrzeba już Bóg wie ilu miliardów. Wystarczy być czujnym i odpowiednio reagować na potrzeby konsumentów. Co więcej – nakłady ponoszone na innowacje technologiczne zachęcają banki do konsolidacji, zaś nowe technologie istotnie zmniejszają fundusze niezbędne do funkcjonowania w wirtualnym świecie, w którym tak naprawdę liczy się uwaga klienta, a nie wielkość instytucji.

Na ekranie smartfonu oferta dużych i małych banków wygląda jednakowo. Konsumenci już ponad 50% swej aktywności online poświęcają bankowości mobilnej. Jesteśmy świadkami koegzystencji dużych i niszowych banków opartej na ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: