Raport specjalny – „Ranking największych banków w Polsce”: Technologie Cisco pomogły mBankowi w stworzeniu miejsca pracy przyszłości

BANK 2018/06

Kompleksowe wdrożenie sieci i systemów telekonferencyjnych w jednej z najnowocześniejszych przestrzeni biurowych w Polsce – Przystanku mBank.

mBank to czwarta największa instytucja finansowa i pierwszy w historii bank online w Polsce. Obecnie obsługuje 5 mln klientów indywidualnych i 20 tys. korporacyjnych. W styczniu tego roku otworzył swoją nową siedzibę w Łodzi – Przystanek mBank. Pracuje w niej dwa tysiące osób.

Miejsce pracy przyszłości dzięki pracownikom i nowym technologiom

Wnętrze nowego biura mBanku zaprojektowano zgodnie z najnowszymi trendami, na podstawie konsultacji z pracownikami oraz wniosków z pilotażu, w którym testowano najnowsze rozwiązania biurowe.

Biurowiec jest naszpikowany nowoczesnymi technologiami – smartfon działa tu jako klucz do bramek wejściowych, pozwala odnaleźć salę i ją zarezerwować, a także sprawnie poprowadzić gościa do wyznaczonych stref budynku. W Przystanku mBank znajdują się też 263 sale wyposażone w nowoczesne rozwiązania telekonferencyjne.

Kluczowe dla efektywnego funkcjonowania tak nowoczesnej przestrzeni było kompleksowe wdrożenie rozwiązań Cisco, które oferują bezpieczną i szybką transmisję danych i komunikację w ramach nowego biura oraz z innymi oddziałami banku i jego klientami. W efekcie zbudowano spójny i łatwy w obsłudze system komunikacyjny, który pozwala użytkownikom uczestniczyć w spotkaniach z dowolnego miejsca poprzez dowolny kanał komunikacji i z dowolnego urządzenia.

Rozwiązania Cisco wdrożone w Przystanku mBank:

  • nowoczesna i uniwersalna platforma komunikacyjna bazująca na Cisco Unified Communications Manager i Cisco Meeting Server;
  • nowoczesne i inteligentne terminale wideokonferencyjne Cisco Spark Room Kit, sterowane z poziomu dotykowego panelu. Dodatkowo terminale te wprowadzają do sal konferencyjnych znakomity system nagłośnienia oraz funkcje automatycznego kadrowania osób biorących udział w spotkaniu;
  • system planowania spotkań Cisco TelePresence Management Suite, który w parze z funkcjonalnością One Button To Push pozwolił zautomatyzować proces planowania spotkań i w znaczny sposób ułatwił dołączanie do zaplanowanych spotkań z terminali zainstalowanych w salach konferencyjnych;
  • bezpieczna i rzetelna sieć Cisco Wi-Fi w standardzie 802.11ac Wave2 pokrywająca cały, pięciokondygnacyjny budynek;
  • technologia mGIG umożliwiająca podłączenie radiowych punktów dostępowych Cisco 3802i z prędkością 2,5 Gb/s umożliwiając wydajność sieci bezprzewodowej dla potrzeb dzisiejszych i mogących pojawić się w przyszłych latach;
  • sieć LAN zbudowana z przełączników Catalyst 3650, które dzięki programowalnym układom UADP adresują obecne potrzeby oraz oferują ochronę inwestycji na wiele lat w przyszłości;
  • bezpieczna sieć LAN oparta na nowoczesnych metodach segmentacji sieci;
  • rozwiązania bezpieczeństwa, m.in. umożliwiające autoryzację dostępu pracowników i gości do odpowiednich zasobów sieciowych i cyfrowych

Efektywność działania technologii Cisco zastosowanych w Przystanku mBank sprawiła, że wdrożenie rozszerzono na wszystkie 80 placówek mBanku w Polsce.

– Współczesne stanowisko pracy nie oznacza już przypisanego na stałe miejsca przy konkretnym biurku, ale miejsce, w którym aktualnie przebywamy, pracując. Dzięki technologiom sieciowym i telekonferencyjnym może nim być dowolne miejsce w biurze – strefa relaksu, sala konferencyjna czy pokój cichej pracy – lub poza biurem. Kluczowe jest, aby z każdego z tych miejsc mieć bezpieczny dostęp do wszelkich niezbędnych cyfrowych zasobów firmy oraz możliwość kontaktu z innymi pracownikami i klientami – podkreśla Przemysław Kania, dyrektor generalny Cisco w Polsce.

Udostępnij artykuł: