Red Sands: prawa i obowiązki z 80 tys. polis na życie przeniesione na Generali Życie

Z rynku

31 października 2020 r. nastąpiło przeniesienie portfela 80 tys. polis na życie z firmy Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited do Generali Życie TU SA. Posiadacze tych polis nadal będą obsługiwani w Polsce przez znaną sobie firmę 4LifeDirect, która od lipca jest również agentem Generali.

‒ Cieszę się, że Red Sands wybrało Generali, aby zapewnić klientom wsparcie podmiotu działającego w Polsce od ponad 20 lat. Będąc blisko nich, możemy i będziemy świadczyć im niezbędną pomoc i ochronę spod znaku lwa.

Kontynuując zawarte wcześniej umowy ubezpieczenia nie tylko zapewniamy ochronę klientom, ale również eliminujemy niepewność związaną z wpływem brexitu.

Okres pandemii dotkliwie uświadamia nam, że niektórych sytuacji nie możemy uniknąć, nawet indywidualnie dokładając wszelkich możliwych starań – tym bardziej istotna jest stabilność i pewność ochrony ubezpieczeniowej – mówi Maciej Fedyna, Prezes Zarządu Generali Polska.

Z Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited do Generali

Przeniesienie portfela było możliwe dzięki uzyskaniu niezbędnych zgód regulacyjnych i antymonopolowych oraz przeprowadzeniu procesu prawnego przed Sądem Najwyższym Gibraltaru.

Ostatnim krokiem było zatwierdzenie 23 października przez Sąd Gibraltaru wniosku o przeniesienie portfela ubezpieczeń na życie oferowanych na terytorium Polski przez Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited z siedzibą na Gibraltarze, na Generali Życie T.U. S.A. z siedzibą w Warszawie.

Umowa przeniesienia portfela została podpisana w piątek – 30 października. Tym samym wszystkie prawa i obowiązki z 80 tys. umów ubezpieczenia na życie zostały przeniesione z Red Sands na Generali Życie.

– To dla nas bardzo ważne, że możemy współpracować z Generali i zapewnić posiadaczom naszych polis w Polsce, wiarygodnego partnera. Zależało nam na tym, aby nasi klienci mogli nadal korzystać z doskonałych rozwiązań ubezpieczeniowych, realizowanych przez solidną firmę ubezpieczeniową.

Z przyjemnością przekazujemy naszych klientów pod skrzydła firmy, która zapewnia klientom doskonałe produkty i profesjonalny serwis oraz silne zaplecze kapitałowe – mówi Shaun Cawdery, Dyrektor Zarządzający Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited.

Czytaj także: Uproszczona procedura zdalnego zawierania Autocasco w Generali

Brexit przyspieszył umowę, 4LifeDirect zostaje

Red Sands, który ma siedzibę na Gibraltarze, dotychczas oferował klientom w Polsce swoje ubezpieczenia na podstawie unijnych przepisów.

Ze względu na wyjście Zjednoczonego Królestwa i Gibraltaru z Unii Europejskiej nie będzie mógł kontynuować tej działalności w unijnych krajach, dlatego zdecydował się na współpracę z Generali Polska.

Kontynuując zawarte wcześniej umowy ubezpieczenia nie tylko zapewniamy ochronę klientom, ale również eliminujemy niepewność związaną z wpływem brexitu.

Obsługą klientów przejętych przez Generali od Red Sands nadal będzie zajmowała się firma 4LifeDirect, która została agentem Generali Życie już w lipcu br.

– To bardzo ważne, że firma 4LifeDirect będzie kontynuowała obsługę klientów, których zaufanie zdobyła, przez lata dostosowując swój sposób działania do potrzeb tej właśnie grupy. Działamy wspólnie, aby wszyscy klienci mieli pewność niezmienności ochrony ubezpieczeniowej.

Cieszę się również, że 4Life Direct ‒ firma, która ma ogromne doświadczenie, jak docierać do tej grupy klientów z ofertą ubezpieczeń na życie, jest obecnie naszym partnerem.

Wierzę, że razem będziemy rozwijać ubezpieczenia na życie, by jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów w myśl naszej idei bycia partnerem na całe życie – dodaje Maciej Fedyna.

– Nasza unikalna strategia pozwala pomagać klientom w uzyskiwaniu potrzebnych informacji i podejmowaniu przemyślanych decyzji przy wyborze ubezpieczeń na życie. Zależy nam na tym, aby polskie rodziny mogły dbać o spokojną przyszłość ich najbliższych.

Zaufanie i satysfakcja klientów są dla nas najważniejsze, a nasz sposób kontaktu z nimi to efekt jedenastu lat obecności w Polsce.

Dzięki nawiązaniu partnerstwa z Generali wiemy, że nadal będziemy mogli dostarczać klientom polisy na życie, które są przejrzyste i zrozumiałe – mówi Katarzyna Jedynak, Dyrektor Generalny 4Life Direct.

Informacja dla klientów ‒ co z ew. wypowiedzeniem umów

Obecnie zarówno ubezpieczający, jak i ubezpieczeni będą otrzymywać informacje o zmianie podmiotu świadczącego ochronę oraz o zmianie administratora danych osobowych.

Ubezpieczający ma prawo do wypowiedzenia umów ubezpieczenia w terminie 3 miesięcy od daty powiadomienia.

4Life Direct Sp. z o.o. jest częścią 4Life International Group. Grupa ma siedzibę główną w Londynie i jest obecna na pięciu rynkach: polskim, czeskim, słowackim, węgierskim oraz greckim. Na polskim rynku działa od 2009 roku.

Towarzystwo Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited jest częścią grupy Red Sands, która posiada obecnie ponad 1 mln Klientów w całej Europie.

Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited z siedzibą na Gibraltarze jest notyfikowany przez KNF, zgodnie z właściwymi europejskimi regulacjami ubezpieczeniowymi.

Źródło: Generali Polska
Udostępnij artykuł: