Reklamy z Szymonem Majewskim wciąż dobrze oceniane

Bankowość

Kampania reklamowa PKO Banku Polskiego z Szymonem Majewskim nadal zbiera dobre oceny wśród konsumentów. Spoty ze znanym showmanem są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych na rynku i bardzo dobrze komunikują ofertę produktową. Zgodnie z założeniami kampania pozytywnie wpływa również na wizerunek Banku.

Kampania reklamowa PKO Banku Polskiego z Szymonem Majewskim nadal zbiera dobre oceny wśród konsumentów. Spoty ze znanym showmanem są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych na rynku i bardzo dobrze komunikują ofertę produktową. Zgodnie z założeniami kampania pozytywnie wpływa również na wizerunek Banku.

Jak wynika z badań PKO Banku Polskiego, prawdziwym hitem okazał się spot "Wulkan", w którym Szymon Majewski wciela się w rolę... bankomatu. Podoba się ona najbardziej ze wszystkich reklam Banku z showmanem w roli głównej. "Wulkan" jest uważany za zrozumiały, rzeczowy i wiarygodny, a przy tym zabawny i zaskakujący fabułą.

Aż 2/3 respondentów spontanicznie zauważa dzięki reklamie oferowaną w koncie korzyść dla klientów w postaci braku opłat za korzystanie z bankomatu. Wśród przekazów na temat Banku, jakie spontanicznie odczytali ze spotu respondenci, najczęstszą była informacja o rozwijającym się Banku, a część klientów konkurencji widziało w reklamie instytucję finansową o zasięgu międzynarodowym.

Konsumentom bardzo podoba się również spot z Szymonem Majewskim w roli Mini Ratki, między innymi za sprawą dobrze dobranej muzyki. Spot jest także tematem rozmów istotnie częściej niż w przypadku przeciętnej badanej reklamy z showmanem i bardziej zachęca do skorzystania z oferty. Równocześnie ponad 80% respondentów zgadza się z twierdzeniem "raty pożyczki w PKO Banku Polskim są naprawdę małe".

Warty podkreślenia jest fakt, że spot z Szymonem Majewskim w roli Mini Ratki wpłynął na wzrost zainteresowania kampanią wśród klientów PKO Banku Polskiego - ponad 60% badanych czeka na jego następne wcielenia.

- Niezwykle pozytywny odbiór reklam PKO Banku Polskiego z Szymonem Majewskim pokazuje, że decyzja o wybraniu go na "twarz Banku" była trafna. Jak wynika z badań, dla 1/4 respondentów to właśnie Szymon Majewski jest tym co sprawia, że kampania się podoba. Równocześnie niemal 3/4 badanych uważa, że zaangażowanie go do reklamy naszego Banku było ciekawym pomysłem - mówi Tomasz Marszałł, Dyrektor Departamentu Marketingu PKO Banku Polskiego.

O skuteczności reklam z Szymonem Majewskim świadczy również fakt, że są one pozytywnie oceniane także w raportach niezamawianych przez Bank. Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia najlepiej rozpoznawalnymi reklamami bankowymi są spoty PKO Banku Polskiego. Ponad 70% ankietowanych prawidłowo połączyło Szymona Majewskiego z reklamami Banku.

Od uruchomienia kampanii w połowie marca br. PKO Bank Polski sprzedał około 400 tys. kont z nowej oferty, z czego prawie 220 tys. nowym klientom. Niemal połowa z nich wybiera PKO Konto za Zero, a ponad 35% ofertę dla młodych.

Udostępnij artykuł: