Rekomendacje na kryzysk: maj 2012

NBS 2012/05

JASTRZĘBIE ZDRÓJ: DECYZJE BLISKO KLIENTA Bank Spółdzielczy w Jastrzębiu Zdroju prowadzi działalność w społecznościach lokalnych, budując relacje z klientami na wzajemnym zaufaniu nieprzerwanie od 115 lat. Właścicielami banku są członkowie - udziałowcy z terenu województwa śląskiego. - W strategii i misji obcy jest nam transfer wolnych środków pieniężnych poza obszar działania, co stanowi gwarancję reinwestowania lokalnych pieniędzy w lokalną gospodarkę - podkreśla prezes banku Ryszard Leszczyński.

JASTRZĘBIE ZDRÓJ: DECYZJE BLISKO KLIENTA Bank Spółdzielczy w Jastrzębiu Zdroju prowadzi działalność w społecznościach lokalnych, budując relacje z klientami na wzajemnym zaufaniu nieprzerwanie od 115 lat. Właścicielami banku są członkowie - udziałowcy z terenu województwa śląskiego. - W strategii i misji obcy jest nam transfer wolnych środków pieniężnych poza obszar działania, co stanowi gwarancję reinwestowania lokalnych pieniędzy w lokalną gospodarkę - podkreśla prezes banku Ryszard Leszczyński.

W okresie ostatnich 15 lat spółdzielcy z Jastrzębia- Zdroju odnotowali dynamiczny rozwój mierzony 18-krotnym wzrostem sumy bilansowej z 30 mln zł do 543 mln zł, wartości depozytów z 25 mln zł do 477 mln zł oraz obliga kredytów z 14 do 342 mln zł. Bank rozbudował swoją sieć na terenie województwa śląskiego z 3 do 33 placówek, umocnił bazę strategicznych klientów m.in. 1300 firm sektora MŚP i 7 jednostek samorządu terytorialnego.

– O naszej konkurencyjności nie stanowią już tylko cyfry – wskaźniki, marże, stopy procentowe – dodaje prezes. Depolaryzacja cenowa na rynku usług bankowych spowodowała, że o sukcesie w sprzedaży decydują profesjonalni i dynamiczni pracownicy, których zadaniem jest identyfikacja potrzeb klienta i dobór oferty, aby miała charakter indywidualny – skrojony na miarę. Takie świadczenie usług jest możliwe dzięki samodzielności banku, racjonalnej strukturze organizacyjnej i efektywnemu systemowi zarządzania z decyzjami blisko klienta – akcentuje prezes R. Leszczyński.

ZŁOTE BANKI SGB

W konkursie „ZŁOTY BANK SGB” nagrodzono najlepsze banki zrzeszenia w kategoriach: ekonomicznej, integracyjnej (zrzeszeniowej) oraz jakości obsługi i wizualizacji. Przyznano 18 nagród, m.in. 3 auta Opel Astra oraz 15 zagranicznych wyjazdów szkoleniowych. Ogłoszenie wyników odbyło się podczas Zgromadzenia Prezesów SGB. W kategoriach głównych konkursu zwyciężyły: BS w Czarnkowie, BS w Stegnie, BS w Dzierzgoniu. Laury zdobyły też banki chorągwi mazowieckiej, która przystąpiła do SGB w 2011 r., najlepszymi okazały się: BS w Nadarzynie, BS w Belsku Dużym, BS w Chynowie.

 

CO DRUGI WNIOSEK TO KREDYT

W I kwartale 2012 r. Biuro Informacji Kredytowej udostępniło bankom 7,6 mln raportów, tj. o 5,3 proc. więcej niż rok wcześniej, w tym ponad 3,5 mln raportów monitorujących (o 724 tys. więcej). – W I kwartale br. banki udzieliły około 1,6 mln nowych kredytów konsumpcyjnych, zawarły też około 200 tys. nowych umów na karty kredytowe, a więc wydały około 1,8 mln pozytywnych decyzji – mówi Andrzej Topiński, główny ekonomista BIK. – Tymczasem nasze biuro przekazało 4,1 mln raportów, które przeznaczone są do analizy zdolności kredytowej osób ubiegających się o kredyt. Oznacza to, że co drugi wniosek jest rozpatrywany pozytywnie.

BIK w I kwartale sprzedał 4,72 mln ocen scoringowych (spadek rok do roku aż o 13,5 proc.). Scoring polega na porównaniu charakterystyki danego klienta w relacji do tych, którzy już otrzymali kredyty. Im większa liczba punktów, tym większe są szanse na otrzymanie dobrych warunków kredytu.

BALANCE TRANSFER

Usługa balance transfer, która polega na przeniesieniu zadłużenia z jednej karty kredytowej na inną, wciąż jest mało popularna. Co najmniej 14 instytucji umożliwia przeniesienie zadłużenia, ale – jak zbadał Open Finance – tylko 2-4 proc. klientów decyduje się z niej skorzystać. Najczęściej, spłacając zadłużenie na starej karcie środkami pochodzącymi z limitu ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: