Rekordowe wyniki Grupy PKO Leasing w 2019 roku

Z rynku

Grupa PKO Leasing zakończyła rok 2019 z rekordowym wynikiem sprzedaży na poziomie ponad 10 mld zł. Spółka, wspólnie z przejętą w maju Grupą Masterlease, zanotowała ponad 10 proc. dynamikę wzrostu liczoną rok do roku. Wynik ten jest znacznie powyżej oczekiwań rynkowych.

PKO Leasing
Źródło: PKO Leasing

Grupa PKO Leasing zakończyła rok 2019 z rekordowym wynikiem sprzedaży na poziomie ponad 10 mld zł. Spółka, wspólnie z przejętą w maju Grupą Masterlease, zanotowała ponad 10 proc. dynamikę wzrostu liczoną rok do roku. Wynik ten jest znacznie powyżej oczekiwań rynkowych.

Grupa #PKOLeasing w 2019 roku osiągnęła rekordowy wynik sprzedaży o wartości ponad 10 mld zł

- Spółka PKO Leasing już po pierwszym półroczu wykazała bardzo wysoką, dwucyfrową dynamikę rynkową. To pozwoliło nam szacować, że po raz kolejny zamkniemy rok z rekordem sprzedaży. Miniony rok nie był łatwy dla branży leasingowej. Bardzo wysoka baza wyjściowa z 2018 roku wpłynęła na ujemną dynamikę całego rynku  w roku 2019.  Na rekordowy wynik Grupy  miała wpływ realizacja  planów sprzedażowych oraz przejęcie jednego z największych graczy na rynku wynajmu długoterminowego - Grupy Masterlease – powiedział Paweł Pach, prezes PKO Leasing.

Czytaj także: PKO Leasing prezentuje strategię na lata 2020 – 2022: nadchodzi cyfrowa era >>>

Dominującym aktywem leasingowanym przez klientów są samochody osobowe do 3,5 tony. Stanowią one obecnie 48 proc. całości rynku leasingowanych przez Grupę aktywów, osiągając 15 proc. dynamikę wzrostu liczoną rok do roku. W dłuższej perspektywie Grupa stawia na zwiększenie roli produktów z wysoką wartością rezydualną. W tym celu wykorzystywana będzie dalsza synergia z zakupioną w maju zeszłego roku spółką Masterlease.

Czytaj także: PKO Leasing z dynamiką wzrostu powyżej prognoz dla całego rynku >>>

 Kolejnym istotnym segmentem notującym wysoką roczną dynamikę wzrostu są maszyny i urządzenia (15 proc. r/r).  W tym obszarze najlepsze wyniki spółka zanotowała w liniach  agro oraz sprzętu budowlanego. Obszar ten stanowi dziś 27 proc. sprzedaży spółki.

 PKO Leasing w ogłoszonej na początku roku Strategii na lata 2020-2022 „Cyfrowa era leasingu” zapowiada dalsze umacnianie pozycji rynkowej. Celem spółki jest systematyczne zwiększanie udziału w rynku oraz osiągnięcie pozycji lidera w kluczowych segmentach: samochodów osobowych do 3,5 tony, maszyn i urządzeń oraz transportu ciężkiego.

Źródło: PKO Leasing
Udostępnij artykuł: