Rekordowy rok mPay i Grupy LEW

Finanse i gospodarka

  Spółka mPay S.A. oraz jej większościowy udziałowiec, Grupa LEW S.A., prezentują wyniki finansowe za 2014 rok. Obydwie spółki osiągnęły najlepsze w swojej historii rezultaty i kreślą ambitne plany na przyszłość. mPay finalizuje proces certyfikacji portfela kartowego mPay Wallet do standardu MasterPass i z dniem 1 czerwca 2015 r. rozpoczyna promocję „Wakacyjny CashBack od mPay-a”. W roku operacyjnym 2014, spółka mPay S.A. po raz pierwszy odnotowała zysk, generując prawie 117 tys. zł. i notując wzrost przychodów ze sprzedaży na poziomie 16,7% w stosunku do poprzedniego roku. Firma wkroczyła na ścieżkę stabilnego rozwoju.

  • Grupa LEW, oferująca swoje usługi pod markami Dobry Punkt i Dobry Punkt Finansowy, pobiła swój rekord pod względem wartości obrotów, których wartość w 2014 roku wyniosła 303 mln zł. Zysk netto wyniósł natomiast 4,7 mln zł.

2014 rok okazał się bardzo udany dla spółki mPay S.A. i jej właściciela, Grupy LEW. mPay – dostawca innowacyjnej platformy do płatności mobilnych – po przejęciu przez Grupę LEW odnotował po raz pierwszy w swojej historii zysk. Spółka zarobiła 116 891,80 zł, a jej przychody ze sprzedaży wzrosły o 16,7% w stosunku do poprzedniego roku. Tym samym, firma osiągnęła stan stabilizacji finansowej, który pozwala jej przejść do realizacji ambitnych planów rozwojowych.

Nowe produkty, nowe promocje

Portfolio produktów spółki mPay S.A., znanej dotychczas głównie z aplikacji mPay – nowoczesnego mobilnego  narzędzia do regulowania należności za bilety komunikacyjne oraz za płatne parkowanie – ulega rozszerzeniu. Firma zaoferuje już niedługo nowy produkt – mPay Wallet – bezpieczne repozytorium kart umożliwiające dokonywanie płatności za pomocą systemu MasterPass. Aplikacja wkrótce otrzyma niezbędne certyfikaty zgodności ze standardem wprowadzonym przez organizację MasterCard i zostanie udostępniona użytkownikom. Wcześniej, bo już 1 czerwca 2015 r. rusza natomiast  specjalna promocja „Wakacyjny CashBack od mPay-a”.  W ramach akcji, osoby które za pomocą nowej aplikacji mPay zakupią bilety komunikacyjne lub opłacą parkowanie, zostaną nagrodzone CashBackiem w wysokości 10% wartości wydanej kwoty. Akcja potrwa do 31 sierpnia bieżącego roku.

Spójna struktura i strategia dla rozwiązań mobilnych

Rozszerzeniu ulega również struktura spółki. Serwis Doładowania.pl, dotychczas należący do Grupy LEW, staje się marką mPay S.A. W ten sposób rozwiązania mobilne Grupy LEW będą efektywnie rozwijane pod jednym kierownictwem. Podstawowymi celami mPay S.A. w ramach grupy kapitałowej są: zdobycie pozycji krajowego lidera w obszarze płatności mobilnych i ekspansja na zagraniczne rynki.

Misją spółki mPay S.A. jest dostarczanie konsumentom i organizacjom rozwiązań, dzięki którym dokonywanie płatności staje się coraz szybsze, łatwiejsze i bardziej intuicyjne. Byliśmy krajowymi pionierami w obszarze płatności mobilnych i stale umacniamy swoją pozycję na rodzimym rynku. Połączenie z Grupą LEW pozwoliło mPay S.A. ustabilizować sytuację finansową, dzięki czemu możemy wyjść z naszymi produktami poza granice Polski. Wcielenie w struktury spółki marki Doładowania.pl pozwoli nam realizować spójną strategię rozwoju mobilnych produktów Grupy – mówi Jacek Bykowski, Prezes Zarządu, mPay S.A.

Lew rośnie w siłę

Miniony rok operacyjny przyniósł rekordowe wyniki całej Grupie LEW. Spółka odnotowała najwyższy w swojej historii obrót, na poziomie 303 mln zł, który przyniósł zysk netto o wartości 4,7 mln zł. Wynik wypracowały przede wszystkim marki Dobry Punkt oraz Dobry Punkt Finansowy. Grupa LEW posiada obecnie ponad 13 tys. terminali, za pomocą których realizowane są transakcje płatności kartą, zakup doładowań telefonów komórkowych, usługi płatności rachunków oraz program lojalnościowy.  W 2014 roku na terminalach należących do Grupy LEW zrealizowano ponad 16,2 mln transakcji płatniczych o łącznej wartości przekraczającej 776 mln zł. W 2015 roku Grupa LEW planuje dalej rozwijać sieć akceptacji płatności bezgotówkowych i kompleksowej obsługi finansowej za pomocą terminali płatniczych oraz dążyć do dalszego zwiększania udziału spółki mPay S.A. w generowaniu zysków.

– Akwizycja mPay S.A. i osadzenie spółki w strukturze Grupy LEW były działaniami wpisanymi w naszą długofalową strategię rozwoju. Wcześniej, pod markami Dobry Punkt i Dobry Punkt Finansowy zbudowaliśmy swoją silną pozycję na rynkach lokalnych, głównie w mniejszych miejscowościach. mPay, jako rozwiązanie, którego odbiorcy obecni są przede wszystkim w dużych miastach, idealnie uzupełnia nasz portfel produktów, zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i biznesowym – wyjaśnia Andrzej Basiak, Prezes Zarządu, Grupa LEW S.A.

Źródło: mPay S.A.

Udostępnij artykuł: