RODO: będą czerwone kartki dla serwisów społecznościowych?

Prawo i regulacje

Fot. Pixabay.com

Do tej pory w serwisach społecznościowych nie było precyzyjnie wiadomo, kto i na jakich zasadach gromadzi oraz udostępnia dane użytkowników. Teraz, dzięki rozporządzeniu RODO, ma się to zmienić.

#RODO jest jak boisko piłkarskie, na którym wszyscy zawodnicy grają według jednolitych reguł i wiedzą, za co mogą otrzymać czerwoną kartkę #Facebook #socialmedia

RODO ustanawia jednolite środowisko prawne, dlatego jest pomocą, a nie przeszkodą dla przedsiębiorców.

– Ogólne rozporządzenie o ochronie danych, czyli RODO, jest jak boisko piłkarskie, na którym wszyscy zawodnicy grają według jednolitych reguł i wiedzą, za co mogą otrzymać czerwoną kartkę – mówi Paweł Gruszecki, radca prawny, szef Praktyki Nowych Technologii i Telekomunikacji Kochański Zięba i Partnerzy (KZP), partner w tej kancelarii prawniczej.

Szczególnie wiele wątpliwości wywołało wykorzystanie aplikacji w ramach platform społecznościowych. Dyskusja na takie tematy wywołała duże zainteresowanie dopiero, gdy 33 miliarder Mark Zuckerberg pojawił się na przesłuchaniu w amerykańskim Senacie, by zeznawać w sprawie naruszeń prawa do prywatności użytkowników Facebooka, co było konsekwencją afery z firmą Cambridge Analytica.

Czytaj także: RODO: co z generowaniem leadów w mediach społecznościowych?

Źródło: MarketNews24

 

Udostępnij artykuł: