Współpraca sektora ubezpieczeń z bankami

Rozmowa z Jackiem Podobą, Prezesem TU Europa SA i TU na Życie Europa SA, dla portalu aleBank.pl

JJ: Jak Pana zdaniem układa się współpraca instytucji ubezpieczeniowych z bankami?

JP: Zarówno banki, jaki i ubezpieczyciele wysoko cenią wzajemną współpracę, biznesowo jest ona korzystna dla obu stron. Jest także atrakcyjną dla klienta, który w jednym miejscu uzyskuje wartościowy zestaw produktów w dobrej cenie. Potwierdza to przeprowadzone przez nas pierwsze w Polsce badanie rynku bancassurance, którego wyniki zostały opublikowane w październiku b.r. Klienci, którzy zakupili produkt ubezpieczeniowy wraz z bankowym w zdecydowanej większości są zadowoleni ze swojego ubezpieczenia (aż 93 proc. pytanych) i uważają, że jest im ono potrzebne (91 proc.). Ponad 80 proc. respondentów wykupiłoby ubezpieczenie, gdyby ponownie miało podejmować taką decyzję. Co ważne, klienci dobrze czują się z poziomem wiedzy pracowników banku na temat ubezpieczenia, a rekomendacja polisy przez pracownika banku dodatkowo podnosi ich zaufanie do samego ubezpieczyciela.

JJ: Z prezentacji wyników Grupy Ubezpieczeniowej Europa za pierwsze półrocze wynika, że współpracujecie Państwo z 33 bankami. Jakie to są banki?

JP: Biorąc pod uwagę listę 15 największych banków działających w Polsce, 12 z nich z nami współpracuje, więc jest to absolutnie czołówka. Bardzo cenimy sobie również relacje ze średnimi i mniejszymi bankami. Są to banki zarówno ze znacznym akcjonariatem krajowym, jak i podmioty zagraniczne, a więc w zasadzie przekrój całego rynku.

JJ: Przez Polskę w ciągu ostatnich kilku lat przetoczyły się różne klęski żywiołowe i rolnicy muszą być obowiązkowo ubezpieczeni, jeśli chodzi o ubezpieczenie OC, prowadzenie działalności rolniczej oraz nieruchomości. Czy w związku z tym planujecie Państwo współpracę z bankami spółdzielczymi, których jest w Polsce około 600?

JP: Posiadamy już relacje z częścią tej grupy banków i cały czas pracujemy nad ich rozbudową. Ten sektor jest dla nas bardzo atrakcyjny właśnie ze względu na skalę i grupę obsługiwanych klientów. Współpraca z tymi bankami jest często trudniejsza ze względu na ich rozdrobnienie. Systematyczne rozszerzanie tych relacji jest dla nas ważnym, a zarazem naturalnym kierunkiem rozwoju.

Dziękuję za rozmowę.

Jarosław Jezierski
j.jezierski@alebank.pl

Udostępnij artykuł: