Rynek bankowy: Skoring praktyczny, nie tylko kredytowy

BANK 2008/12

Jakie są różnice pomiędzy osobami prawidłowo regulującymi swoje zobowiązania a niechętnie spłacającymi długi, czy też pomiędzy klientami lojalnymi a skłonnymi odejść do konkurencji?

Znajomość odpowiedzi na to pytanie pozwala kształtować skuteczniejszą strategię działania instytucji finansowych oraz lepiej wykorzystać dostępne zasoby i potencjał rynku. Najlepiej jest jej szukać wewnątrz własnej organizacji. Odpowiedzi na wiele pytań ukryte są w olbrzymich ilościach informacji zgromadzonych w systemach informatycznych. Dobrym sposobem ich wydobycia jest wykorzystanie metod statystycznych oraz data mining.

MODELE SKORINGOWE

Jednym z najpopularniejszych rodzajów modeli statystycznych wykorzystywanych w bankowości są modele skoringowe. Parametry modeli skoringowych po oszacowaniu na historycznym zbiorze obserwacji możemy wykorzystywać do klasyfikowania nowych i obecnych klientów. Modele te wykorzystywane są jako narzędzia wspierają...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: