Rynek finansowania nierucomości:Nieuczciwi lokatorzy sezonowi – co zrobić, aby pozbyc sie nieprzyjemnego wspomnienia z wakacji?

FN 2010/04-06 (kwiecień - czerwiec 2010)

Nieuczciwi lokatorzy to problem wciąż aktualny, szczególnie w sezonie wakacyjnym, kiedy to osób wynajmujących mieszkania i pokoje przybywa na potęgę. W tych okolicznościach nietrudno natknąć się na oszusta.

Mariusz Hildebrand
Prezes Zarządu Infomonitor BIG SA

Jak wynika z raportu InfoDług, aż 1,82 mln Polaków ma problemy z regulowaniem płatności. Na szczęście, od czerwca funkcjonują nowe rozwiązania prawne, pozwalające poradzić sobie z tego typu problemami.

14 czerwca br. weszła w życie Ustawa o BIG (Ustawa o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych), która pozwala niemal każdemu wpisać dłużnika do Biura Informacji Gospodarczej (BIG). To działanie z kolei motywuje do zwrotu pieniędzy, ponieważ może wiązać się z dużymi problemami dla nieuczciwego płatnika.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: