Rynek Finansowy: Bankowość pocztowa zapobiega wykluczeniu

BANK 2018/09

Ze Sławomirem Zawadzkim, prezesem zarządu Banku Pocztowego S.A.,rozmawiał Stanisław Brzeg-Wieluński.

Ze Sławomirem Zawadzkim, prezesem zarządu Banku Pocztowego S.A.,rozmawiał Stanisław Brzeg-Wieluński.

Mijają dwa lata, od kiedy pełni pan funkcję prezesa zarządu Banku Pocztowego S.A. Co przez ten czas się udało, a co można będzie poprawić w funkcjonowaniu i wizerunku banku?

– Najważniejszą rzeczą, niejako podsumowującą te dwa lata, było przyjęcie w połowie 2017 r. strategii Banku Pocztowego i wpisanie w niej roli bankowości pocztowej, która odpowiada na wyzwania XXI w. i pozwala konsekwentnie wprowadzać w Polsce nowoczesny model tego typu działalności. Chcemy wykorzystać bezpośredni kontakt Poczty Polskiej z klientami przez jej placówki oraz stworzyć im wygodny dostęp do bankowości przez kanały cyfrowe zintegrowane z usługami pocztowymi. Nasza strategia odpowiada także na wyzwania rynku e-commerce, który się dynamicznie rozwija i na którym, jako grupa, jesteśmy istotnym graczem. Dlatego patrzymy perspektywicznie, dążąc do najlepszego połączenia usług dostawy produktów z płatnościami, inicjacją procesu zakupowego i tworzeniem dla niego mechanizmów lojalnościowych. W ten sposób pomagamy naszym klientom w wyborze towarów i wspieramy rozwój narodowego operatora, jakim jest Poczta Polska…

…bo gospodarka ma narodowość…

– Tak, dlatego zachęcamy, by klienci czerpali korzyści z wyboru usług rodzimego kuriera Poczty Polskiej, a nie firm kurierskich związanych z zagranicznymi podmiotami. DHL jest własnością poczty niemieckiej, DPD państwowej poczty francuskiej – na polskim rynku jest wiele podobnych przykładów. Na szczęście coraz częściej zdajemy sobie sprawę, że warto wspierać budowanie potencjału firm o narodowym rodowodzie. Zależy nam na tym, aby to polskie podmioty stawały się coraz silniejsze na krajowym i zagranicznych rynkach. W Europie obserwujemy swego rodzaju presję wymuszoną m.in. przez sferę regulacyjną, nastawioną na konsolidację sektora finansowego. Banki komercyjne coraz częściej zamykają oddziały w miastach, ale przede wszystkim dotyka to prowincji. Taki trend utrzymuje się od kilku lat. Dla tradycyjnego polskiego klienta oznacza to coraz trudniejszy dostęp do bankowości. Wobec powyższego tworzenie powszechnie dostępnej sieci bankowości pocztowej ma społeczne i ekonomiczne uzasadnienie. W konsekwencji bowiem klient, który preferuje bezpośredni kontakt z pracownikiem banku, aby uzyskać poradę i dodatkowe ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: