Rynek Finansowy: Biznes bez chromosomu Y

BANK 2017/05

Citi Handlowy stawia dość zdecydowanie na społeczną odpowiedzialność biznesu. Jednym z najsilniejszych aspektów tej działalności jest mentoring dla przedsiębiorczych kobiet.

Citi Handlowy stawia dość zdecydowanie na społeczną odpowiedzialność biznesu. Jednym z najsilniejszych aspektów tej działalności jest mentoring dla przedsiębiorczych kobiet.

Konstanty Meyer

Według danych Ministerstwa Pracy prawie 40% kobiet w naszym kraju zajmuje stanowiska menedżerskie. Jednak nie ma to prawie przełożenia nie tylko na ogólnie panujące stereotypy, ale nawet i na postawy. Bardzo często zdarza się, że przedstawicielki płci pięknej w naszym pięknym kraju nie podejmują wyzwań związanych z karierą zawodową. Na niedawnym Kongresie Edukacji Finansowej mówiła o tym Katarzyna Majewska, wiceprezes zarządu w Citi Handlowym. – Niewiele osób zastanawia się nad tym, że w Polsce wciąż jest więcej osób nieaktywnych zawodowo niż przebywających na bezrobociu. Bardzo często chodzi właśnie o kobiety – podkreśliła. – Aż 30% kobiet w Polsce pozostaje nieaktywnymi zawodowo, czyli znacznie więcej niż w UE – dodała.

Po pierwsze rodzina

Ciekawe wnioski płyną z badań realizowanych przez Citi w Polsce przy okazji Dnia Kobiet – dla 91% respondentek pierwsze na liście życiowych priorytetów jest posiadanie rodziny i spędzanie z nią czasu, co zostawia kolejne kategorie daleko w tyle. Druga pod względem wskazań była kariera, którą wybrało 49% respondentek, a podium zamyka rozwój nowych pasji i zainteresowań, wskazywany przez 40% uczestniczek badania. Kariera jest istotniejsza dla kobiet niż dla mężczyzn (49% w porównaniu z 40%). Jest to zdecydowanie zaskakujący i niestereotypowy wniosek – dla porównania, według badań realizowanych przez Dom Badawczy Maison i Garden of Words na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie praca postrzegana jest w równej mierze jako źródło spełnienia i uciążliwość – aż 81% respondentek uważa, że w dzisiejszych czasach kobiety muszą pracować, nawet gdyby wolały zajmować się domem i dziećmi.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: