Rynek finansowy: Cisza przed burzą

BANK 2016/09

Polski rynek płatności konsoliduje się. Czyżby gracze przygotowywali się na ofensywę nowej fali fintechów i międzynarodowych korporacji?

Polski rynek płatności konsoliduje się. Czyżby gracze przygotowywali się na ofensywę nowej fali fintechów i międzynarodowych korporacji?

Konrad Polaczek

Pojawia się coraz więcej inicjatyw mających uprościć reguły gry na rynku płatności. Przykładem może być zapowiedź integracji agentów rozliczeniowych specjalizujących się w płatnościach elektronicznych on-line – Dotpay i eCard. Podmiot powstający w wyniku integracji obu spółek ma ambicję zająć pozycję lidera w zakresie usług płatniczych dla sektora e-commerce w Polsce. W planach jest też dalsza konsolidacja rynku i ekspansja w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

– Jesteśmy świadkami wielkich zmian – w sposobach zakupów dokonywanych przez klientów, tego co sprzedają merchanci i usług, jakie oferują współczesne instytucje finansowe. Dzisiejsze połączenie jest odpowiedzią na wyzwania, które stają przed całą branżą fintech. Chcemy być jednym z liderów procesu zmian i wykorzystać nasze najlepsze zasoby w drodze do tego celu – zapowiada Przemysław Lech Figarski, wiceprezes zarządu Dotpay i eCard, nadzorujący w obu spółkach proces połączenia.

Dzięki innemu aliansowi kupujący na Allegro wkrótce będą mogli płacić BLIKIEM. Jak poinformował portal Cashless.pl, spółka PayU – integrator płatności obsługujący transakcje m.in. na Al legro, jest bliski podpisania umowy z administratorem BLIKA, spółką Polski Standard Płatności. Nowy instrument płatniczy powinien zostać udostępniony na największej w Polsce platformie handlowej w IV kw.br.

Zwarcie szyków

Firmy obsługujące płatności zwierają szyki, aby mieć szanse z firmami technologicznymi, które uruchamiają swoje systemy płatności. Usługi finansowe Apple i Samsunga ruszają na kolejnych rynkach, są coraz bliżej Polski. Czy działający na naszym rynku operatorzy płatności mają się czego bać? Chyba tak, bo skoro używamy i lubimy smartfony z logiem nadgryzionego jabłka lub koreańskiej marki, to zapewne wybierzemy oferowane przez tych producentów systemy płatności lub chociażby spróbujemy, czy spełniają formułowane przez koncerny obietnice.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: