Rynek finansowy: Etyczna przewaga konkurencyjna i kryzys zaufania

BANK 2009/01

2008 rok za nami. W końcu listopada odbył się IV Kongres Consumer Finance. W tym roku tłem i punktem odniesienia dla dwudniowej dyskusji ponad 200 uczestników - w tym doradców, ekspertów i managerów - znakomitych praktyków z rynku finansowego, był kryzys zaufania. Oczywiście - na rynku finansowym.

Andrzej Roter

Często podnoszoną kwestią były praktyki stosowane na rynku, zaufanie klientów do instytucji finansowych, ale też zaufanie instytucji finansowych do siebie nawzajem. Godnym zauważenia w dyskusji kongresowej jest fakt, w jak efektywny, praktyczny i staranny sposób opisywane jest zaufanie przez zarządy bankowych instytucji finansowych, wchodzących na rynek polski, to jest Meritum Banku, Alior Banku i Allianz Banku.

Raport godny zauważenia

W tym kontekście ważne wydaje się przypomnienie opublikowanego w 2007 roku przez McKinsey & Company raportu pod tytułem „Shaping the New Rules of Competition: UN Global Compact Participant Mirror”. Jest to wciąż niezbyt jak na razie rozpowszechniony, aczkolwiek o donośnym znaczeniu dokument dotyczący kierunku, w którym podąża światowa ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: