Rynek finansowy: Już nie na błysk

BANK 2009/03

Do niedawna prawie nie było widać przejawów działalności marketingowej polskich banków. W ostatnim okresie sytuacja zmieniła się radykalnie.

Mieczysław T. Starkowski

Kilka lat temu mówiło się o macdonaldyzacji banków. Instytucje finansowe szły na tzw. masówkę. Chodziło o pozyskanie jak największych grup nowych klientów, często bez dokładnego badania sytuacji, w jakiej się znajdują. Kredyt był dostępny prawie dla każdego. Skutki takich działań okazały się fatalne. W USA najszybciej zdano sobie sprawę, że sektor bankowy znalazł się w ślepym zaułku. Jak wiadomo, kilka znanych banków ma poważne kłopoty w swoich macierzystych krajach. Część z nich to większościowi akcjonariusze polskich banków, które u nas nadal osiągają przyzwoite wyniki (należą do grup Citi, KBC, Fortis, Allied Irish Bank, Commerzbank).

W sytuacji kryzysowej rośnie rola ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: