Rynek Finansowy: Kronika – kwiecień 2017

BANK 2017/04

WydarzeniaParlament Europejski poparł w rezolucji zaproponowane w listopadzie przez Komisję Europejską reformy mające dokończyć budowę unii bankowej. Składają się na nie m.in. nowelizacja pakietu ostrożnościowego, dyrektywy przewidującej uporządkowaną likwidację banków (resolution) oraz rozporządzenia powołującego ogólnoeuropejską instytucję odpowiedzialną za likwidację banków, czyli Single Resolution Board (SRB). Będziemy więc mieli CRD V, CRR II, BRRD II i SRMR II. W rezolucji Parlament Europejski zachęca wszystkie państwa UE, które nie przyjęły euro, by podjęły działania konieczne do przystąpienia do strefy euro lub przystąpiły do unii bankowej.

WydarzeniaParlament Europejski poparł w rezolucji zaproponowane w listopadzie przez Komisję Europejską reformy mające dokończyć budowę unii bankowej. Składają się na nie m.in. nowelizacja pakietu ostrożnościowego, dyrektywy przewidującej uporządkowaną likwidację banków (resolution) oraz rozporządzenia powołującego ogólnoeuropejską instytucję odpowiedzialną za likwidację banków, czyli Single Resolution Board (SRB). Będziemy więc mieli CRD V, CRR II, BRRD II i SRMR II. W rezolucji Parlament Europejski zachęca wszystkie państwa UE, które nie przyjęły euro, by podjęły działania konieczne do przystąpienia do strefy euro lub przystąpiły do unii bankowej.

W czwartym kwartale 2016 r., aż 86,7% przedsiębiorców deklarowało, że nie otrzymuje pieniędzy w terminie od swoich klientów i kontrahentów (o 6,2% więcej niż w analogicznym okresie 2015). Jednocześnie w tym samym czasie o 4,8% zwiększył się odsetek podmiotów spodziewających się, że sytuacja ta będzie się jeszcze pogarszać (20,1%) – wskazują najnowsze wyniki badania „Portfel należności polskich przedsiębiorstw”, które cyklicznie realizuje Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych i Krajowy Rejestr Długów.

Transakcje

PKO Bank Polski we współpracy z SentiOne wdraża dedykowaną platformę do zarządzania relacjami z klientami w social media. SalesLift to kolejne narzędzie, które bank będzie wykorzystywał w ramach działań w mediach społecznościowych. Współpraca to odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy chcą, aby bank podążał za nimi w sieci. Nowe narzędzie pozwoli usystematyzować i usprawnić proces zbierania i przekazywania informacji dotyczących PKO BP w social media do zespołów zajmujących się obsługą klienta. Umożliwi również skuteczniejsze zbieranie i analizowanie dużych ilości treści, a klientom pozwoli na szybkie uzyskanie wsparcia ekspertów banku w prawie każdym miejscu w sieci.

<...>

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: