Rynek finansowy: Pośrednikom też jest ciężko

BANK 2009/04

W poprzednim numerze "BANKU" scharakteryzowaliśmy działalność spółek doradztwa finansowego. A także ich osiągnięcia w zakresie finansów i sprzedaży. W tym numerze dalsze informacje na ten temat.

Krzysztof Waliszewski

Kiedy na początku lat 90. ubiegłego stulecia w niszy rynkowej na rynku bankowym w segmencie obsługi kredytowej klientów detalicznych chcących zakupić sprzęt AGD-RTV na raty rodziły się pierwsi pośrednicy kredytowi – Lukas, Żagiel, CLA (później AIG Credit), Best, Dominet, nikt nie przypuszczał nawet, jaką rolę odegrają te instytucje na rynku usług kredytowych dla ludności – rynku finansowania konsumpcji (consumer finance). To, że pośrednicy kredytowi przejmą licencje bankowe (Lukas-Bank Świętokrzyski, Dominet-Cuprum Bank) lub na bazie zasobów pośredników kredytowych powstaną banki (PTF-Santander, Finplus-Sygma Bank, Cetelem Expansion-Cetelem Bank) specjalizujące się w masowej obsłudze kredytowej klientów indywidualnych wydawało się mało realne.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: