Rynek finansowy: Pożyczkobiorcy chcą się uczyć

BANK 2015/09

Edukacja finansowa nie jest najmocniejszą stroną Polaków - potwierdza to wiele krajowych i międzynarodowych badań. Instytucje państwowe i samorządowe starają się poprawić tę sytuację, ale tylko w zakresie niezbędnego minimum. Na szczęście coraz częściej pojawiają się inicjatywy niezależnych firm z sektora finansowego, których celem jest poprawa tego stanu rzeczy. Wynika to z prostej logiki - dla pożyczkodawców wyedukowany klient jest znacznie bezpieczniejszy, bo przez swoją niefrasobliwość nie narobi kłopotów sobie, swojej rodzinie, a także firmie pożyczkowej.

Sławomir Dolecki

Jedną z ciekawszych inicjatyw w ostatnim czasie było uruchomienie przez firmę pożyczkową Wonga programu edukacji finansowej i cyfrowej “Kapitalni.org”.- Dostrzegamy problemy konsumentów na rynku pożyczek – przekredytowanie, stosowanie niewłaściwych produktów pożyczkowych czy nieznajomość zasad bezpieczeństwa on-line. Wynikają one ze złych decyzji, a te z niewiedzy – mówi Marcin Borowiecki, dyrektor zarządzający Wonga w Polsce. – Naszym zdaniem regulacje ustawowe i nadzór nie wystarczą, aby zapewnić konsumentom poczucie bezpieczeństwa na pozabankowym rynku pożyczkowym. Efektywna edukacja, będąca częścią naszego produktu, jest koniecznym uzupełnieniem rozwiązań proponowanych przez regulatora. Jeszcze przed wakacjami firma przedstawiła autorski model efektywnej edukacji finansowej i cyfrowej, będącej – co ciekawe – integralną częścią produktu finansowego. Pod nazwą “Kapitalni.org” połączono edukację finansową skierowaną na ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: