Rynek Finansowy: Strategia wroga, ofiary i zemsty…

BANK 2017/03

Od pewnego czasu komunikacja publiczna w Polsce nabrała specyficznego charakteru – obserwatorzy mówią o brutalizacji języka, celowym wywoływaniu napięć społecznych, budowaniu konfliktu. Nie sposób nie zgodzić się z taką oceną, choć znacznie ciekawsze i dające więcej do myślenia jest podejście, które proponuje Jacek Santorski, znany psycholog, trener, specjalista od komunikacji w biznesie, autor wielu książek. Co więcej, zjawiska te dotyczą również sfery gospodarki. Rozmawiał z nim Krzysztof Mika.

Co wspólnego ma komunikacja w biznesie, gdzie – generalnie rzecz biorąc – mamy do czynienia ze sprzedawcą i klientem, z komunikacją nazwijmy ją polityczną, a raczej pomiędzy politykami a społeczeństwem. Czy da się stosować te same metody analizy?

– W obu przypadkach komunikacja, czyli porozumiewanie się, ma prowadzić do uzyskania określonego efektu, wywarcia wpływu. W przypadku biznesu dotyczy to pożądanych decyzji zakupowych, natomiast w polityce do wywołania określonych zachowań, przyjęcia określonych i oczekiwanych przez danego polityka postaw. Można powiedzieć kolokwialnie kupienia przez ludzi określonych haseł, programu. Analizując obecną sytuację, analizując styl komunikacji, musimy jednak zrobić pewne istotne zastrzeżenie…

Jakie?

– Model komunikacji stosowany przez rządzącą większość ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: