Rynek nieruchomości: widać efekty zmian na rynku centrów handlowych

Nieruchomości / Rynek

Więcej gastronomii, rozrywki oraz świeży, różnorodny design - to odpowiedź centrów handlowych na zmieniające się oczekiwania konsumentów i wymagania rynkowe. Obiekty budowane w latach dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych kontynuują intensywny proces zmian podejścia do biznesu, czego efektem są gruntowne modyfikacje aranżacji wnętrz.

Centrum handlowe
Fot. stock.adobe.com/gemenacom

Więcej gastronomii, rozrywki oraz świeży, różnorodny design - to odpowiedź centrów handlowych na zmieniające się oczekiwania konsumentów i wymagania rynkowe. Obiekty budowane w latach dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych kontynuują intensywny proces zmian podejścia do biznesu, czego efektem są gruntowne modyfikacje aranżacji wnętrz.

#Klienci oczekują od centrów handlowych niezapomnianych doświadczeń #shoppingexperience. Jak to wygląda w Polsce?

Od kilku lat polski rynek dużych centrów handlowych stopniowo się nasyca i mierzy z rosnącą konkurencją mniejszych formatów oraz ponownym wzrostem znaczenia ulic handlowych. Wciąż jednak to właśnie centra dominują. Wg danych JLL całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wynosi ponad 14 mln mkw., w tym przeszło 10 mln mkw. to 422 galerie handlowe.Ich właściciele stopniowo dostosowują swoją ofertę do zmieniających się oczekiwań konsumentów kładąc rosnący nacisk na zapewnianie możliwości spędzania wolnego czasu, również w niehandlowe niedziele miesiąca. I tak np. do 2025 r. udział gastronomii w centrach handlowych w całej Europie wzrosnąć ma do ok. 20%*.- Jako firma działająca na 15 rynkach na świecie, widzimy zmiany w sposobie projektowania centrów handlowych. Dziś nowo powstające i przebudowywane obiekty projektujemy jako miejsca umożliwiające spędzanie czasu całej rodzinie, spełniające wiele funkcji, angażujące i zachęcające do pozostania dłużej - mówi Kamila Dzionek, Business Development Retail Manager w Tétris

Shopping experience w Polsce

Ten trend widoczny jest także w Polsce. W dobie zmian technologicznych, wzrostu e-commerce i dywersyfikacji formatów handlowych, klienci oczekują od centrów handlowych nie tylko umożliwienia wygodnych zakupów, ale także niezapomnianych doświadczeń, którymi mogą się podzielić, czyli tzw. „shopping experience”.- Trend związany z silnym rozwojem gastronomii w centrach handlowych obserwujemy także przez pryzmat naszych prac fit-outowych. Coraz więcej projektów prowadzonych przez Tétris we Francji, Portugalii, Hiszpanii, ale także i w Polsce, to restauracje rozwijające się w galeriach. Na naszym rynku mieliśmy przyjemność realizować fit-out dynamicznie rozwijającej się, a znanej już na całym świecie, japońskiej sieci restauracji Menya Musashi w Warszawie i Gdańsku. A w przygotowaniu mamy kolejne ciekawe projekty - zaznacza Kamila Dzionek, Business Development Retail Manager w Tétris. 
Źródło: Tétris
Udostępnij artykuł: