Sage X3 wspiera nową siedzibę SGX Europe w Polsce

Finanse i gospodarka

Sage, producent rozwiązań informatycznych na małych i średnich przedsiębiorstw, ogłosił nawiązanie współpracy z SGX Europe.

SGX Europe należy do grupy SGX Sensortech i specjalizuje się w projektowaniu i produkcji czujników oraz detektorów gazu. Firma wykorzystuje najbardziej zaawansowane technologie, które znajdują zastosowanie w górnictwie i energetyce oraz branży motoryzacyjnej, farmaceutycznej i chemicznej. W Katowicach powstała nowa siedziba firmy, gdzie przeniesiono dwa zakłady produkcyjne grupy SGX z Wielkiej Brytanii i Szwajcarii. Zarządzanie nowopowstałym oddziałem będzie wspierał system Sage X3.

Sage X3 – sprawdzone rozwiązanie na rynkach lokalnych

Grupa SGX w swoich lokalnych oddziałach w innych krajach, m.in. w Niemczech i Azji od lat wykorzystuje rozwiązana Sage. Przenosząc siedzibę do Polski, firma chciała pozostać przy sprawdzonych technologiach informatycznych, minimalizując w ten sposób ryzyko związane z wdrożeniem i obsługą nowego systemu.

SGX Europe podkreśla, że silna pozycja na rynku (firma jest liderem na rynku czujników i detektorów gazów) stawia duże wymagania wobec partnerów i klientów. Rozwiązania informatyczne w międzynarodowej spółce muszą nie tylko sprostać złożonym procesom operacyjnym i jakościowym w produkcji, dystrybucji i zarządzaniu, ale także nadążać za dynamicznym rozwojem firmy i odpowiadać na potrzeby wielonarodowego środowiska klientów.

Doświadczenie i wsparcie dla międzynarodowej działalności

Wdrożenie Sage X3 w nowej siedzibie obejmuje obszary finansów, dystrybucji i produkcji.

W pierwszym okresie z rozwiązania będzie korzystać kilkunastu użytkowników. Jednak to dopiero początek strategicznego projektu zintegrowania w polskim oddziale dwóch zagranicznych zakładów produkcyjnych Grupy.

Na wybór Sage X3 miało wpływ doświadczenie zespołu wdrożeniowego Sage oraz bogata funkcjonalność dostępna w standardzie systemu. Firma zaznacza również, że Sage X3 wspiera zarządzanie organizacjami prowadzącymi działalność w różnych krajach, w których często zachodzą duże różnice w przepisach podatkowych. Dla SGX Europe czas wdrożenia był jednym z kluczowych kryteriów wyboru. Sage zaprezentował przekonywujący plan pozwalający na bezpieczną realizację naszego projektu. Doceniam fakt, że zespół projektowy zaangażował się we wdrożenie, nie czekając na sformalizowanie porozumienia – powiedział Andrzej Dąbrowski, Dyrektor Operacyjny SGX Europe Sp. z o.o.

Spełnienie oczekiwań klienta i użytkowników to dla nas kluczowe zadanie. Dlatego w tym przypadku zdecydowaliśmy się podjąć konieczne prace wdrożeniowe jeszcze przed dopełnieniem formalności, aby zwiększyć bezpieczeństwo projektu i zakończyć go w terminie, na którym zależy SGX Europe” – powiedział Piotr Ciski, dyrektor zarządzający polskim oddziałem z Sage.

Zakończenie projektu planowane jest pod koniec marca.

Wyzwaniem dla zespołu wdrożeniowego jest uruchomienie systemu w środowisku biznesowym, które dopiero się kształtuje. Nowa siedziba w Polsce powstaje ze scalenia dwóch oddziałów. Jest to powiązane z fizycznym przeniesieniem linii produkcyjnych z oddziałów w Wielkiej Brytanii i Szwajcarii, koniecznością przeszkolenia nowych kadr oraz zbudowaniem spójnego systemu zarządzania dla nowej struktury. Po otwarciu siedziby kluczowym obszarem do organizacji i optymalizacji będzie obszar produkcji. Z tego również względu SGX Europe postawiło na Sage X3.

Źródło: Sage

Udostępnij artykuł: