Samochód jak komórka. Ruszył pierwszy wirtualny salon aut na abonament

Bez krawata

Parking
Fot. Pixabay.com

Traktuj samochód jak telefon. Używaj go i płać miesięczny abonament. Nie inwestuj w samochód własnych oszczędności. Bądź #MotoEconomicus. Z takim przesłaniem wystartował carsmile, największy wirtualny salon samochodów na abonament. Pierwszy #Car(Fin)Tech właśnie rozpoczął działalność.

Cały proces zamówienia samochodu odbywa się online #carsmile #Car(Fin)Tech

13 kategorii pojazdów, 30 najpopularniejszych marek, 150 modeli samochodów, ponad 1 000 wersji wyposażenia – takiej platformy do zakupu aut w abonamencie jeszcze w Polsce nie było. Ogromny wybór, niezwykle prosta nawigacja, serwis RWD dostosowujący swój wygląd do ekranu urządzenia, zredukowany do minimum proces transakcyjny.

Samochód jak komórka

Twórcy nowej platformy chcą spopularyzować nowy sposób myślenia o użytkowaniu samochodów, który nazywają #MotoEconomicus. – Wielu Polaków traktuje samochód jak inwestycję, często wydając na zakup auta oszczędności życia. Nie warto. Po 3 latach auto traci połowę wartości. Samochód powinno się traktować jak telefon i płacić za niego miesięczny abonament – przekonuje Łukasz Domański, prezes i współzałożyciel carsmile.

Dlaczego abonament? – Bo to najbardziej ekonomiczny i jednocześnie najwygodniejszy model użytkowania auta. Nie ponosimy kosztu utraty wartości, kosztu ubezpieczenia, napraw czy wymiany opon. Jeździmy nowym, zaawansowanym technologicznie, bezpiecznym samochodem – podkreśla Michał Knitter, drugi ze współzałożycieli i wiceprezes carsmile.

Z Opla Corsy do Skody Octavii

Celem twórców carsmile jest skokowe zwiększenie siły nabywczej gospodarstw domowych na rynku motoryzacyjnym. 3-osobowa rodzina osiągająca dochód na poziomie średniej krajowej, czyli ok. 10 tys. PLN, ma dziś zdolność kredytową na poziomie ok. 50 tys. PLN przy zadłużeniu na 5 lat. Za tę kwotę może kupić np. nowego Opla Corsę, który trzeba następnie zarejestrować, ubezpieczyć i serwisować. Ta sama rodzina mogłaby w abonamencie jeździć Oplem Astrą, Nissanem Qashqai lub Skodą Octavią, czyli samochodami z wyższej półki, a dodatkowo nie ponosić kosztów ubezpieczenia, serwisu ani opon.

Zakup samochodu jak kupno zegarka

Dzięki zastosowaniu narzędzi z obszaru big data, platforma dostosowuje swój widok i rodzaj prezentowanych samochodów do wiedzy, jaką ma o użytkowniku. Sam użytkownik, poszukując auta dla siebie, w pierwszym kroku definiuje typ samochodu, określa czy auto ma służyć celom firmowym czy prywatnym oraz wybiera maksymalną wysokość abonamentu: do 900 PLN, do 1500 PLN, do 2000 PLN i więcej. Te podstawowe kryteria pozwalają na wyświetlenie tzw. hot deals, czyli najlepszych ofert, a w kolejnym kroku rozwinięcie pełnej oferty samochodów spełniających wybrane kryteria. Można je sortować wykorzystując filtry dotyczące marki, modelu, rodzaju nadwozia, silnika, itp.

Szybki proces online

Cały proces zamówienia samochodu odbywa się online. Algorytm weryfikuje dane osobowe oraz sprawdza użytkownika w bazach dłużników. Jeżeli decyzja jest pozytywna, następuje potwierdzenie warunków, a następnie na ekranie wyświetla się 1-stronicowa, bardzo prosta umowa, której treść użytkownik akceptuje otrzymanym kodem sms. Weryfikacja tożsamości następuje poprzez przelew bankowy pierwszej raty. Zamówiony samochód można odebrać w salonie lub może on być dostarczony pod wskazany adres. Bardzo prosta jest również płatność abonamentu. Użytkownik może podpiąć do swojego konta kartę lub korzystać z pay-by-linków.

Abonament w carsmile składa się z części stałej oraz niewielkiej stawki za kilometr. Wysokość abonamentu jest wyliczana przez specjalny algorytm opracowany wspólnie przez carsmile oraz Eurotax na bazie danych o cenach ponad 500 tysięcy samochodów.  Nie jest wymagany wkład własny. Po zakończeniu umowy samochód oddaje się bez żadnych dodatkowych kosztów. Nie ma limitu kilometrów.

Pierwszy #Car(Fin)Tech

carsmile to pierwszy #Car(Fin)Tech, czyli połączenie najnowszych technologii stosowanych w motoryzacji i transporcie z innowacyjnym sposobem finansowania pay-as-yuo-drive. Spółka ma ambitne plany rozwoju zakładające systematyczne wdrażanie kolejnych innowacji. Jedną z nich jest stworzenie „carsmile social network”, społeczności użytkowników, którzy będą mogli wymieniać się samochodami między sobą.

– Moment na start carsmile jest idealny. Marki samochodowe zmieniły sposób komunikacji. Nie mówi się już ile auto kosztuje, ale za jaką kwotę miesięcznie można nim jeździć.  Mamy coraz bardziej świadomych użytkowników. Jeszcze do niedawna tylko przedsiębiorca wiedział, że leasing jest bardziej opłacalny niż własność. Dziś w podobny sposób zaczynają myśleć konsumenci – podsumowuje Łukasz Domański.

Dostępne marki: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Iveco, Infiniti, Jaguar, Jeep, KIA, Landover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Toyota, Volkswagen, Volvo

Dostępne kategorie: cabrio, hatchback, kombi, sedan, coupe, SUV, crossover, van, użytkowy, minivan, pickup, terenowy, elektryczny, miejski, premium, rodzinny, sportowy

Dostępne modele finansowania: abonament, leasing

Dostępne okresy umowy: 12,24, 36, 48, 60 miesięcy

Brak: wkładu własnego, limitu kilometrów, obowiązku wykupu, opłaty końcowej, kosztów ubezpieczenia, kosztów serwisu, kosztów zakupu i wymiany opon

Źródło: carsmile

Udostępnij artykuł: