Santander Bank Polska: jeszcze więcej otwartej bankowości

Z rynku

Logo Santander Bank Polska
Źródło: Santander Bank Polska

Klienci Santander Bank Polska mogą w Santander Open integrować rachunki i inicjować przelewy już z 8 banków. Nowością jest integracja rachunków mBank oraz inicjowanie przelewów z Banku Millennium, BNP Paribas i mBank.

Santander Bank Polska w czerwcu br. udostępnił swoim klientom usługi otwartej bankowości. Klienci mogą sprawdzać stan kont dostępnych online w wybranych bankach oraz inicjować transakcje płatnicze przelewem krajowym Elixir z bankowości internetowej i mobilnej Santander Bank Polska.

Obecnie klienci Santander Bank Polska mogą integrować rachunki on line prowadzone w 8 bankach (usługa AIS) i inicjować z nich przelewy (usługa PIS). Te banki to: Alior Bank, Bank Millennium, BNP Paribas, ING, mBank, PKO BPPekao S.A. oraz T-mobile Usługi Bankowe. Rachunki można agregować zarówno w Santander internet, jak i w Santander mobile. Inicjowanie przelewów możliwe jest w Santander internet.

Czytaj także: Santander Bank Polska z 479,8 mln zł zysku netto w III kw., powyżej oczekiwań >>>

Polska jest w czołówce krajów rozwijających usługi związane z open banking.

– Szacuje się, że do końca 2022 osiągniemy poziom miesięcznych wywołań open banking API taki, jaki ma dziś Wielka Brytania, która jest liderem w tym obszarze. Otwarta bankowość to duże udogodnienie dla klientów, dające możliwość, między innymi realnego zarządzania finansami osobistymi z jednego miejsca w rozproszonym środowisku bankowym. Usługi, które wdrożyliśmy, stanowią podstawę do dalszego rozwoju otwartej bankowości i uatrakcyjnienia oferty dla klientów Santander Bank Polska – mówi Radosław Kontak-Grzęda, dyrektor Biura Innowacji i Programów Transformacyjnych w Santander Bank Polska.

Jak korzystać z Santander Open?

Klient, po zalogowaniu, otwiera Pulpit, opcję „Dodaj konta z innych banków”, następnie wybiera odpowiedni bank z listy, jednorazowo akceptuje Regulamin oraz wyraża niezbędne zgody. W kolejnym kroku loguje się do banku, który prowadzi wybrane konto, aby potwierdzić agregację. Zgoda na agregację musi być ponownie udzielana co 90 dni. Może również zostać wycofana w każdej chwili. 

Po agregacji konta, klient będzie widział wszystkie swoje rachunki w zakładce „Twoje produkty” zarówno w bankowości internetowej, jak i mobilnej Santander Bank Polska.

Po dodaniu rachunków klienci w kilku krokach zainicjują przelew Elixir z rachunku prowadzonego w innym banku. W Santander internet – przy rachunku dodanym z innego banku należy kliknąć opcję „przelew”, następnie uzupełnić odbiorcę przelewu, kwotę i tytuł. Dodatkowo, wykonując przelew klient może wybrać któregoś ze zdefiniowanych już wcześniej w Santander internet odbiorców.

Ostatnim krokiem jest logowanie do banku, który prowadzi wybrane konto i zaakceptowanie dyspozycji.

Przelew jest realizowany zgodnie z terminami realizacji banku prowadzącego rachunek oraz opłatą za przelew zgodną z jego cennikiem. Warto podkreślić, że w tym procesie Santander Bank Polska na żadnym etapie nie jest odbiorcą przelewanych pieniędzy. 

Udostępnij artykuł: