Santander Bank Polska: w lutym wzrosła liczba transakcji kartami płatniczymi w sklepach z odzieżą oraz wydatki na VOD

Bezgotówkowo / Finanse osobiste

Średniotygodniowa liczba transakcji kartami płatniczymi Santander Bank Polska w sklepach z odzieżą wzrosła na przestrzeni dwóch tygodni po pełnym otwarciu galerii handlowych niemal trzykrotnie – z ok. 220 tysięcy pod koniec stycznia do 600 tys. i oscylowała wokół tego poziomu przez cały luty - szacują analitycy Santander Bank Polska. Wzrosły także wydatki Polaków na płatną telewizję i subskrypcję serwisów streamingowych.

Płatność kartą kredytową w terminalu
Fot. stock.adobe.com/Nattakorn

Średniotygodniowa liczba transakcji kartami płatniczymi Santander Bank Polska w sklepach z odzieżą wzrosła na przestrzeni dwóch tygodni po pełnym otwarciu galerii handlowych niemal trzykrotnie – z ok. 220 tysięcy pod koniec stycznia do 600 tys. i oscylowała wokół tego poziomu przez cały luty - szacują analitycy Santander Bank Polska. Wzrosły także wydatki Polaków na płatną telewizję i subskrypcję serwisów streamingowych.

Z przeprowadzonych przez Santander Bank Polska analiz kartowych klientów banku w pierwszych tygodniach po otwarciu wszystkich sklepów działających w galeriach handlowych wynika, że w lutym największy wzrost liczby transakcji odnotowują sklepy z ubraniami, a także sklepy z akcesoriami i odzieżą sportową. Poziom obrotów od stycznia do połowy lutego 2021 r. był o 30 proc. niższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, ale przez trzy tygodnie lutego ponad 29 proc. wyższy rdr.

Czytaj także: Polak na zakupach bez portfela, ale… z telefonem >>>

Nasze dane, oparte na analizie transakcji kartami płatniczymi wskazują, że po otwarciu wszystkich sklepów w galeriach handlowych największe wzrosty liczby transakcji i obrotów odnotowują sklepy odzieżowe.

"Zaledwie dwa tygodnie pozwoliły im potroić obroty i wrócić do wolumenów sprzed pandemii, które utrzymywały się przez cały luty" – powiedział, cytowany w komunikacie, data scientist z Santander Bank Polska Przemysław Chojecki.

Jak podano, średniotygodniowa wartość transakcji rosła proporcjonalnie do ich liczby – pod koniec stycznia wynosiła ona nieco ponad 20 mln zł, a w połowie lutego wyraźnie przebiła granicę 60 mln zł i dotąd nie spadła poniżej. Ponadto, pierwsze dwa tygodnie lutego przyniosły czterokrotny wzrost wartości transakcji kartami Santander Bank Polska w sklepach z akcesoriami i odzieżą sportową.

Coraz więcej wydajemy na płatną telewizję i subskrypcję serwisów streamingowych

Santander BP podał, że rosną wydatki Polaków na płatną telewizję i subskrypcję popularnych serwisów streamingowych. Średnia liczba transakcji w tej kategorii wzrosła w pierwszych tygodniach lutego 2021 r. blisko o 50 proc. i jest sześciokrotnie wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Po raz pierwszy także średniotygodniowe wydatki kartami Santander Bank Polska w kategorii VOD przekroczyły pół miliona złotych. 

Źródło: PAP BIZNES
Udostępnij artykuł: