Santander Bank Polska: więcej otwartej bankowości w aplikacji mobilnej

Z rynku

Klienci Santander Bank Polska dzięki otwartej bankowości mogą integrować rachunki i wysyłać przelewy z siedmiu banków. Teraz nowością jest to, że mogą inicjować przelewy również w aplikacji Santander mobile. Obie usługi są już zatem dostępne zarówno w bankowości internetowej Santander internet, jak i w aplikacji mobilnej.

Otwarta bankowość w Santander Bank Polska
Fot. Santander Bank Polska

Klienci Santander Bank Polska dzięki otwartej bankowości mogą integrować rachunki i wysyłać przelewy z siedmiu banków. Teraz nowością jest to, że mogą inicjować przelewy również w aplikacji Santander mobile. Obie usługi są już zatem dostępne zarówno w bankowości internetowej Santander internet, jak i w aplikacji mobilnej.

Santander Bank Polska udostępnił swoim klientom usługi otwartej bankowości Santander Open w czerwcu 2020 roku. Dzięki temu klienci w Santander internet i w aplikacji Santander mobile mogą sprawdzić stan swoich kont dostępnych online, które mają w innych bankach. Mogą także inicjować przelewy krajowe Elixir z tych kont w Santander internet i – od teraz, w Santander mobile. Obie usługi (AIS i PIS) dostępne są dla klientów Santander Bank Polska, którzy mają rachunki online prowadzone w siedmiu bankach. Te banki to: Alior Bank, Bank Millennium, BNP Paribas, ING, mBank, PKO BPPekao S.A.

– Pandemia zmieniła nawyki klientów i przyspieszyła ich przejście do samoobsługi. W Santander Bank Polska liczba klientów cyfrowych wzrosła w zeszłym roku do 2,4 mln. Liczba użytkowników aplikacji mobilnej wzrosła natomiast o 18%, do 1,7 mln. Dlatego tak ważny jest dla nas dalszy dynamiczny rozwój bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. Jednym z obszarów jest właśnie otwarta bankowość. Daje ona klientom komfort zarządzania swoimi finansami z poziomu jednej aplikacji, a nam umożliwia przygotowywanie atrakcyjnych i spersonalizowanych ofert – mówi Piotr Hibner, dyrektor Santander Digital.

Jak korzystać z Santander open?

Gdy klient banku zaloguje się do aplikacji mobilnej, na „Pulpicie” zobaczy opcję „Dodaj”, która znajduje się nad listą kont. Następnie, po wejściu w „Dodaj konta z innych banków”, wybiera odpowiedni bank z listy, zapoznaje się z regulaminem i akceptuje go oraz wyraża niezbędne zgody. W kolejnym kroku klient loguje się do banku, którego konto chce dodać w Santander open, aby potwierdzić agregację. Po agregacji widzi wszystkie swoje konta w zakładce „Pulpit” – zarówno w bankowości internetowej, jak i w aplikacji mobilnej Santander Bank Polska.

Czytaj także: Santander Bank Polska: prostszy dostęp do rachunku maklerskiego >>>

Do Santander open można dodać nieograniczoną liczbę kont. Za jednym razem można dodać kilka rachunków z tego samego banku.

Od listopada 2020 roku klienci Santander Bank Polska w Santander internet mogą inicjować przelewy z kont w innych bankach. Teraz mogą robić to także w aplikacji mobilnej – najpierw muszą dodać konto z innego banku. W menu bocznym klient wybiera opcję „Przelewy” > „Złotowy z rachunku w innym banku”, a następnie konto, z którego chce wysłać przelew. Wprowadza dane i klika „Wyślij przelew”, a następnie akceptuje transakcję.

Przelewy inicjowane w Santander mobile oraz w Santander internet realizowane są zgodnie z terminami i opłatami banku prowadzącego rachunek.

Udostępnij artykuł: