Santander Consumer Bank udostępnia eRaty w kolejnych sklepach internetowych

Z rynku

Współpraca Santander Consumer Banku z platformami e-commerce umożliwiła wprowadzenie rozwiązania eRaty w ponad 3000 sklepów internetowych w Polsce.

Oddział Santander Consumer Bank
Fot. Santander Consumer Bank

Współpraca Santander Consumer Banku z platformami e-commerce umożliwiła wprowadzenie rozwiązania eRaty w ponad 3000 sklepów internetowych w Polsce.

Podczas pandemii koronawirusa Santander Consumer Bank rozwinął swoją współpracę z platformami e-commerce. Dzięki niej właściciele sklepów ecommerce opartych na silnikach Prestashop, Magento oraz Woocommerce mogą w prosty sposób udostępnić swoim klientom wtyczkę e-raty na stronie sklepu, umożliwiając im płatność za zakupy w ratach. Udostępnianie takich możliwości jest szczególnie potrzebne, biorąc pod uwagę skok zakupów internetowych, zapoczątkowany przez przedłużającą się sytuację epidemiologiczną. Według ostatniego raportu Santander Consumer Banku z serii „Polaków Portfel Własny”, online kupuje już niemal 70 proc. Polaków, niezależnie od wieku. Nie bez znaczenia pozostaje również popularność samych silników. Według zeszłorocznego badania Santander Consumer Banku, przeprowadzonego na próbie 119 właścicieli e-sklepów i zarazem użytkowników rozwiązania e-raty, co piąty z nich wykorzystywał system Prestashop (19 proc.), a co dwudziesty Magento (5 proc.). Różnice w tych wynikach mogą wiązać się z faktem, że Prestashop to prosta platforma, dająca swoim użytkownikom możliwość szybkiego założenia dowolnego e-sklepu. Z kolei Magento to rozbudowany i bardziej skomplikowany system wykorzystywany raczej w sklepach z szeroką ofertą produktów.

Czytaj także: Santander Consumer Bank: w wyniku pandemii już niemal 70 proc. Polaków kupuje online >>>

- Cieszymy się, że dzięki nowym współpracom z partnerami technologicznymi, dajemy coraz większej liczbie handlowców szansę na wprowadzenie rozwiązania eRaty na stronach sklepów internetowych ich   kontrahentów, zapewniając tym samym większy wybór sposobu płatności klientom robiącym zakupy w tych sklepach internetowych – komentuje Ewelina Krzynowy, Dyrektor Ds. Sprzedaży Internetowej z Santander Consumer Banku. – Skorzystanie z rozwiązania e-raty daje im szereg korzyści m.in. możliwość nabycia upragnionych towarów lub usług przed czasem niezbędnym do zgromadzenia potrzebnych środków finansowych czy kupienia produktu lepszej jakości, na jaki w innej sytuacji nie mogliby sobie pozwolić.

Korzyści dla sprzedawców

Poza atrakcyjną opcją płatności dla swoich klientów, ze współpracy banku z platformami e-commerce, sprzedawcy korzystają jeszcze w inny sposób. Chcąc wprowadzić w swoim e-sklepie możliwość płatności ratalnej, nie muszą już wydawać środków na to, aby móc zintegrować swój system z bankiem. Wystarczy, że podpiszą z nim umowę, po czym pobiorą wymaganą wtyczkę i uruchomią ją na stronie swojego sklepu. Jest to proces tak prosty i szybki, jak pobranie i rozpakowanie załącznika ze zdjęciami.

- Po uruchomieniu wtyczki kontrahent nie musi się już niczym przejmować. Płatności ratalne będą działały samodzielnie, a w przypadku aktualizacji rozwiązania, stroną techniczną zajmie się ekspert banku, bez potrzeby angażowania czasu i wysiłku właściciela sklepu – dodaje Ewelina Krzynowy.

Udostępnij artykuł: