Santander: klienci mogą inicjować poprzez swoje konto przelewy z kolejnego banku

Z rynku

Klienci Santander Bank Polska zyskali właśnie możliwość inicjowania przez aplikację oraz bankowość internetową przelewów z Credit Agricole.

Logo Santander Bank na monitorze telefonu
Fot. stock.adobe.com/piter2121

Klienci Santander Bank Polska zyskali właśnie możliwość inicjowania przez aplikację oraz bankowość internetową przelewów z Credit Agricole.

Obecnie klienci Santander Bank Polska mogą agregować rachunki online (usługa AIS) oraz inicjować przelewy (usługa PIS) prowadzone w ośmiu bankach: Alior Bank, Bank Millennium, BNP Paribas, Credit Agricole, ING Bank Śląski, mBank, PKO BP i Pekao S.A. Agregowanie rachunków oraz inicjowanie przelewów jest możliwe zarówno w bankowości elektronicznej Santander internet, jak i aplikacji Santander mobile.

Czytaj także: Bank Millennium dodał Credit Agricole i Getin Bank do usługi agregowania kont w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej >>>

Dzięki usługom otwartej bankowości Santander open klienci mogą sprawdzać saldo i historię kont, które mają w różnych bankach oraz inicjować transakcje płatnicze przelewem krajowym (Elixir). Dodatkową korzyścią, jeśli klient wyrazi zgodę na przetwarzanie danych z innych banków, jest możliwość szybszego sprawdzenia zdolności kredytowej oraz zaproponowanie maksymalnie dopasowanej oferty. Santander Bank Polska udostępnił usługi otwartej bankowości już w czerwcu 2020 roku.

„Obserwujemy stały wzrost liczby klientów korzystających z Santander open - np. tylko na przestrzeni ostatniego kwartału o półtora raza więcej kwartał do kwartału” – mówi Patrycja Rajczykowska – Strugalska, Dyrektor Biura Otwartej Bankowości Santander Bank Polska.

Przyszłość otwartej bankowości widzimy w dodatkowych funkcjonalnościach opartych o możliwości agregacji, dlatego wciąż intensywnie pracujemy nad rozbudową kolejnych usług otwartej bankowości.

Jak korzystać z Santander open?

Klient, po zalogowaniu do Santander internet, otwiera Pulpit, opcję „Dodaj konta z innych banków”, a następnie wybiera odpowiedni bank z listy. W przypadku Santander mobile na pulpicie trzeba wybrać „Dodaj”, a następnie „Dodaj konta z innych banków”. W kolejnym kroku jednorazowo akceptuje się Regulamin oraz wyraża niezbędne zgody. W następnym loguje do banku, który prowadzi wybrane konto, aby potwierdzić agregację. Zgoda na agregację trzeba ponawiać co 90 dni. Może również zostać wycofana w każdej chwili.

Po agregacji konta, klient będzie widział wszystkie swoje rachunki w zakładce „Twoje produkty” zarówno w bankowości internetowej, jak i mobilnej Santander Bank Polska.

Po dodaniu rachunków klienci, w kilku prostych krokach, mogą zainicjować przelew Elixir z rachunku prowadzonego w innym banku. W Santander internet – przy rachunku dodanym z innego banku należy kliknąć opcję „Przelewy”, a następnie „Złotowy z rachunku w innym banku”. W aplikacji Santander mobile wystarczy na ekranie głównym wybrać „Płatności” a następnie „Z rachunku w innym banku”. Następnie niezależnie od tego czy w aplikacji czy w internecie, należy uzupełnić odbiorcę przelewu, kwotę i tytuł, potem wybrać „Dalej” i „Wyślij przelew”. W ostatnim kroku pokaże się ekran, który potwierdza, że zlecenie zostało przekazane do realizacji w innym banku.

Przelew jest realizowany zgodnie z terminami realizacji banku prowadzącego rachunek oraz opłatą za przelew zgodną z jego cennikiem. Warto podkreślić, że w tym procesie Santander Bank Polska na żadnym etapie nie jest odbiorcą przelewanych pieniędzy.

Udostępnij artykuł: