SGB-Bank i Atende wprowadzają trwały nośnik w Grupie SGB

Bankowość spółdzielcza

SGB-Bank SA i Atende SA podpisały umowę o współpracy przy wprowadzaniu rozwiązań, które pozwolą bankom spółdzielczym SGB szybciej i sprawniej wdrażać usługę Moje Dokumenty SGB. Nazwa ta określa trwały nośnik w Zrzeszeniu. Wspólna oferta SGB i Atende pozwala realizować obowiązek informacyjny w zakresie zmian regulaminów, tabel opłat i prowizji itp., a także przekazywać klientom banków dokumenty spersonalizowane (zestawienia sald, aktualizację harmonogramu, potwierdzenie transakcji itp.), poinformowali Partnerzy umowy.

SGB-Bank SA, Bądź eko
Źródło: SGB-Bank SA

SGB-Bank SA i Atende SA podpisały umowę o współpracy przy wprowadzaniu rozwiązań, które pozwolą bankom spółdzielczym SGB szybciej i sprawniej wdrażać usługę Moje Dokumenty SGB. Nazwa ta określa trwały nośnik w Zrzeszeniu. Wspólna oferta SGB i Atende pozwala realizować obowiązek informacyjny w zakresie zmian regulaminów, tabel opłat i prowizji itp., a także przekazywać klientom banków dokumenty spersonalizowane (zestawienia sald, aktualizację harmonogramu, potwierdzenie transakcji itp.), poinformowali Partnerzy umowy.

Usługę Moje Dokumenty SGB wprowadziło już kilkadziesiąt banków Zrzeszenia, teraz planowane jest zdecydowane przyspieszenie – z wykorzystaniem wszystkich dostępnych rozwiązań – akcji wdrożeniowej.

Klienci banków spółdzielczych SGB mogą mieć pod ręką, w wersji elektronicznej, wszystkie ważne dokumenty, regulaminy, taryfy opłat i cenniki

Banki spółdzielcze SGB otrzymają więcej możliwości do wdrożenia trwałego nośnika.

– Moje Dokumenty SGB to duże ułatwienie dla klientów, odejście od papierowej dokumentacji w stronę ekologii – ocenia Błażej Mika, wiceprezes SGB-Banku SA, odpowiedzialny między innymi za rozwój systemów IT.

– Klienci banków spółdzielczych SGB mogą mieć pod ręką, w wersji elektronicznej, wszystkie ważne dokumenty, regulaminy, taryfy opłat i cenniki.

O tym, jak jest to ważne, przekonaliśmy się szczególnie mocno w pierwszych miesiącach pandemii, gdy dostęp do dokumentacji finansowej był klientom bardzo potrzebny, a lockdown wykluczał możliwość bezpośrednich kontaktów z bankiem.

Usługa Moje Dokumenty SGB w istotny sposób zmienia ten stan rzeczy – mamy rozwiązanie ekologiczne, oszczędne, bezpieczne i bardzo praktyczne. Cieszę się ze współpracy z Atende, bo dzięki niej akcja wdrożeniowa powinna mocno przyspieszyć ‒ podkreśla Błażej Mika.

Czytaj także: IT@BANK 2021, Kluczowe wyzwania na drodze do cyfrowego świata

Moje Dokumenty SGB: ekologiczne i bezpieczne rozwiązanie dla klientów

Moje Dokumenty SGB, oferowane teraz także wspólnie z Atende, to rozwiązanie ekologiczne nie tylko dlatego, że pozwala na eliminację korespondencji papierowej z klientami.

Rozwiązanie proponowane przez Atende, oparte na technologii blockchain i WORM, umożliwia obsługę zarówno komunikacji masowej (...), jak i indywidualnej

Jest ono także energooszczędne: korzysta z prywatnej (zamkniętej i ograniczonej) sieci blockchain budowanej we współpracy z NASK SA, w odróżnieniu od publicznych sieci blockchain, które wymagają energochłonnych serwerów do potwierdzania zdarzeń w sieci.

Moje Dokumenty SGB to usługa zrzeszeniowa dedykowana wszystkim bankom, które tworzą Spółdzielczą Grupę Bankową. Rozwiązanie proponowane przez Atende, oparte na technologii blockchain i WORM, umożliwia obsługę zarówno komunikacji masowej (dokumenty publiczne), jak i indywidualnej (dokumenty prywatne), adresującej indywidualny charakter relacji z każdym klientem banku, zgodnie z wymaganiami regulatora.

Czytaj także: W bankach spółdzielczych SGB ruszają przelewy na telefon BLIK

30 lat doświadczenia Atende gwarancją rozwoju Moje Dokumenty SGB

Kilka banków spółdzielczych SGB już współpracuje z Atende, jedną z wiodących grup informatycznych w Polsce.

Oszczędności wynikające z takiego sposobu przekazywania dokumentów publicznych i prywatnych sięgają nawet do 90%

– Od 30 lat specjalizujemy się w dostarczaniu usług informatycznych, a jedną z kluczowych grup naszych klientów są klienci z sektora finansów. Doświadczenie i dobra znajomość wyzwań, z którymi mierzy się branża zaowocowało stworzeniem przez nas usługi którą od lat rozwijamy we współpracy z bankami spółdzielczymi obu zrzeszeń – mówi Michał Legumina, dyrektor Działu Innowacji i Rozwoju w Atende SA.

– Usługa Moje Dokumenty SGB ze względu na korzyści dla klientów i pracowników wydaje się być obowiązkową propozycja dla banków ‒ dodaje Michał Legumina.

Proponowane wspólnie z SGB rozwiązanie daje możliwość efektywnej kosztowo i szybkiej komunikacji z klientami bankowości spółdzielczej. Oszczędności wynikające z takiego sposobu przekazywania dokumentów publicznych i prywatnych sięgają nawet do 90%.

Z kolei w obszarze zaangażowania pracowników wydatnie skracają czas i potrzebne zasoby do obsługi procesów sprzedażowych i administracyjnych.

Więcej informacji o usłudze Moje Dokumenty SGB można znaleźć tutaj: https://www.sgb.pl/mojedokumenty/

Źródło: SGB-Bank SA, Atende
Udostępnij artykuł: